Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MIB odpowiada Puchalskiemu: Kasków rowerowych nie będzie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-07-25 12:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MIB odpowiada Puchalskiemu: Kasków rowerowych nie będzie
Krakówfot. simka, lic. CC 3.0
MIB nie planuje wprowadzenia nakazu jazdy w kasku rowerowym. To odpowiedź na list, który przed miesiącem szef warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski wysłał zaniepokojony doniesieniami o pracach nad nowymi rozwiązaniami prawnymi w zakresie bezpieczeństwa rowerzystów.

„W chwili obecnej Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa nie prowadzi oraz nie planuje prowadzenie prac legislacyjnych w zakresie zmian przepisów mających na celu wprowadzenie obowiązku stosowania kasków ochronnych przez kierujących rowerem” – czytamy w liście do szefa ZDM.

Zastępca dyrektora Departamentu Transportu Drogowego Aldona Wieczorek tłumaczy, ze prace nad takimi zmianami toczyły się w resorcie w 2009 r., ale po dużych protestach ze strony organizacji społecznych z nich zrezygnowano.

Temat stał się głośny w kwietniu, gdy minister Andrzej Adamczyk, cytowany przez „Dziennik Gazetę Prawną” zapowiedział, że w ramach poprawy bezpieczeństwa na drogach ministerstwo chce wprowadzenia obowiązkowej karty rowerowej dla rowerzystów. Gazeta dodawała, że w ministerstwie trwają prace nad większą ilością zmian, m.in. obowiązkiem korzystania z kasków. W odpowiedzi z ministerstwa jest więc jasno powiedziane, że obowiązkowych kasków nie będzie, ale nie ma słowa o karcie rowerowej.

Puchalski w swoim liście sygnalizował, że kaski dla rowerzystów zrujnowałyby ideę rowerów publicznych (każdy korzystający z Veturilo musiałby mieć kask). Dodawał też, że obowiązek jazdy w kasku jest stosowany wyłącznie w kilku miejscach na świecie i raczej się z niego rezygnuje.

W innym liście, adresowanym do Sejmu i rządu zaznaczył, że jeśli w istotny sposób chce się poprawić bezpieczeństwo, to należy się skupić nie na rowerzystach, ale na pieszych. Sensowne byłoby wprowadzenie bezwzględnego pierwszeństwa dla pieszych na przejściach, łącznie z obowiązkiem przepuszczenie pieszego zbliżającego się do pasów (co funkcjonuje w wielu krajach zachodniej Europy), a także zaostrzenie kar, dziś stosunkowo niskich, za najczęstsze przewinienia kierowców na przejściach dla pieszych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5