Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ministerstwo: Harmonogramy punktem krytycznym tramwaju do Wilanowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Ministerstwo: Harmonogramy punktem krytycznym tramwaju do Wilanowa
fot. Michał Szymajda
W związku z trudną sytuacją budżetową Warszawa postanowiła ograniczyć zakres projektu budowy trasy tramwajowej między Dw. Zachodnim i Wilanowem. Jednak zrealizowanie do końca 2023 r. nawet okrojonej formy projektu może być wyzwaniem. – Punktami krytycznymi dla powodzenia inwestycji są kontraktowe warunki realizacji prac – zwłaszcza harmonogramy robót. Teraz, po podpisaniu pierwszych umów z wykonawcami, ocenie podlegać realność dotychczasowych założeń projektu. W oparciu o te rozstrzygnięcia podejmowane będą dalsze decyzje odnośnie możliwości realizacji projektu Tramwajów Warszawskich w obecnej perspektywie – mówi Beata Pondo z biura prasowego Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.

Jak pisaliśmy, w świetle cięć budżetowych, Warszawa postanowiła ograniczyć zakres projektu tramwaju do Wilanowa, jaki ma zostać zrealizowany w ramach obecnej perspektywy finansowej. Tramwaje Warszawskie otrzymały w 2017 r. dofinansowanie unijne dla dwóch odcinków – od Grójeckiej, w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. do Dw. Zachodniego oraz w ciągu Rakowieckiej, Goworka, Spacerowej, Belwederskiej, Sobieskiego, al. Rzeczypospolitej do Miasteczka Wilanów z odnogami w ciągu Gagarina i św. Bonifacego. Na razie zakontraktowano jedynie budowę torowiska w ul. Gagarina oraz wykonanie dokumentacji projektowej dla pozostałych odcinków.

Zgodnie z niedawnymi zapowiedziami wysiłki – w perspektywie do 2023 r. – miałyby się koncentrować na odcinku od Puławskiej do Miasteczka Wilanów. Torowisko w Rakowieckiej oraz od Grójeckiej do Dw. Zachodniego miałoby powstać później, a dofinansowanie przesunięte na wspomniany wcześniej odcinek. – Podpisana umowa o dofinansowanie dla projektu na ten moment nie podlegała aneksowaniu – warunki realizacji inwestycji, w tym wysokość dofinansowania, nie ulegały zmianom w postaci aneksu do umowy o dofinansowanie – informuje Beata Pondo z biura prasowego Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, choć – jak zaznacza – rozmowy o potencjalnych warunkach aneksowania podjęto już z chwilą pierwszych rozstrzygnięć przetargowych, jakie miały miejsce w tym roku.

Ministerstwo zauważa, że projekt nabrał opóźnień w związku z problemem w wyborze wykonawców prac projektowych i budowlanych, a także w uzyskiwaniu decyzji administracyjnych. – W wyniku powyższych opóźnień umowy na realizacje pierwszych odcinków podpisane zostały dopiero w tym roku, na pozostałej części wciąż toczą się prace projektowe. Z uwagi na wyjątkowo napięty harmonogram realizacji projekt podlega szczególnemu monitoringowi ze strony Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Projekt składa się z szeregu odcinków, przebiegających w silnie zurbanizowanym środowisku – łącznie z przebiegiem przez tereny, na których inwestycje prowadzą inne podmioty (w tym m.in. inwestycja realizowana przez PKP PLK SA związana z przebudową Dworca Zachodniego). MFiPR oraz CUPT są w bieżącym kontakcie z beneficjentem projektu.– mówi Pondo,

Pozostaje pytanie o realność realizacji projektu nawet w jego okrojonej wersji. – Punktami krytycznymi dla powodzenia inwestycji są kontraktowe warunki realizacji prac – zwłaszcza harmonogramy robót. Obecnie po podpisaniu pierwszych umów z wykonawcami robót ocenie podlegać będzie realność dotychczasowych założeń projektu. W oparciu o te rozstrzygnięcia podejmowane będą dalsze decyzje odnośnie możliwości realizacji projektu Tramwajów Warszawskich w obecnej perspektywie – konkluduje Beata Pondo.

Wcześniej, jak pisaliśmy, Warszawa zrezygnowała z dofinansowania dla tramwaju na Gocław. Środki unijne zostały przesunięte na projekt elektrobusowy MZA.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5