Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro zleca analizę pożarową ws. wymiany schodów na Centrum

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-03-2020
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro zleca analizę pożarową ws. wymiany schodów na Centrum
fot. WU
Metro Warszawskie przygotowuje się do wymiany wysłużonych schodów ruchomych na stacji Centrum. Spółka zleca teraz wykonanie analizy pożarowej, która odpowie na pytanie, czy w czasie prac zachowane zostaną wymagane prawem długości dróg ewakuacyjnych. Jeśli nie – konieczne będzie zamknięcie jednego peronu bądź całej stacji.

Jak pisaliśmy, Metro Warszawskie przygotowuje się do wymiany wyeksploatowanych schodów ruchomych na stacji Centrum. W sumie wymienione mają zostać wszystkie ciągi w głowicy południowej, łączące perony z tzw. patelnią. Urządzenia są eksploatowane od ponad 20 lat. Występuje już spory problem z dostępnością części zamiennych. Zdarza się, że trzeba je specjalnie dorabiać, co wydłuża czas napraw.

Teraz spółka zleca opracowanie analizy bezpieczeństwa pożarowego dotyczącej możliwości funkcjonowania stacji w trakcie prowadzenia prac budowalnych. W jej ramach powstaną symulacje dróg ewakuacji w razie powstania pożaru. Od wyników zależeć będzie, czy warunki budowlane zapewnią akceptowalny poziom bezpieczeństwa, umożliwiający prowadzenie ruchu pasażerskiego.

Technologia wymiany wymusza wyłączenie z ruchu wszystkich ciągów schodów w danej głowicy i zamknięcie wyjścia. Wymiana będzie prowadzona „od góry” – z dostawą schodów przez rampę zjazdową od strony Pałacu Kultury i Nauki, wymuszającą demontaż skrzydeł drzwi wejściowych, żaluzji wentylacji oddymiającej i dwóch bramek biletowych. Rozpatrywane są dwa warianty wymiany schodów. Pierwszy zakłada wymianę trzech biegów na jednym peronie (w kierunku Kabat, w głowicy południowo-zachodniej), a następnie na drugim peronie (w kierunku Młocin, w głowicy południowo-wschodniej). Drugi wariant zakłada wymianę wszystkich sześciu biegów schodów jednocześnie. W obu wariantach zakłada się utrzymanie funkcjonowania wind w głowicy południowej.

Termin składania ofert mija 6 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 40 dni. Wymiana miałaby zostać przeprowadzana w przyszłym roku. Wstępny harmonogram zakłada, że realizacja całego zamówienia w wariancie I zajmie 11 miesięcy (maksymalny czas unieruchomienia schodów w jednej głowicy – pięć miesięcy), a w wariancie II – 6 miesięcy (maksymalny czas unieruchomienia schodów – pięć miesięcy).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro ma problem z rozkładem. Wypadają pociągi

Komunikacja

Metro ma problem z rozkładem. Wypadają pociągi

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

Metro wymienia szyny na kolejnych odcinkach I linii

Przestrzeń

Metro wymienia szyny na kolejnych odcinkach I linii

Redakcja/inf. pras. 03 listopada 2022

Metro z umową wieloletnią do 2043 r. za 20 mld zł

Prawo & Finanse

Metro z umową wieloletnią do 2043 r. za 20 mld zł

Witold Urbanowicz 10 października 2022

Metro naprawia windy na nowych stacjach

Przestrzeń

Metro naprawia windy na nowych stacjach

Witold Urbanowicz 03 października 2022

Zobacz również:

Metro ma problem z rozkładem. Wypadają pociągi

Komunikacja

Metro ma problem z rozkładem. Wypadają pociągi

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

Metro wymienia szyny na kolejnych odcinkach I linii

Przestrzeń

Metro wymienia szyny na kolejnych odcinkach I linii

Redakcja/inf. pras. 03 listopada 2022

Metro z umową wieloletnią do 2043 r. za 20 mld zł

Prawo & Finanse

Metro z umową wieloletnią do 2043 r. za 20 mld zł

Witold Urbanowicz 10 października 2022

Metro naprawia windy na nowych stacjach

Przestrzeń

Metro naprawia windy na nowych stacjach

Witold Urbanowicz 03 października 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5