Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro zleca analizę pożarową ws. wymiany schodów na Centrum

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-03-31 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro zleca analizę pożarową ws. wymiany schodów na Centrum
fot. WU
Metro Warszawskie przygotowuje się do wymiany wysłużonych schodów ruchomych na stacji Centrum. Spółka zleca teraz wykonanie analizy pożarowej, która odpowie na pytanie, czy w czasie prac zachowane zostaną wymagane prawem długości dróg ewakuacyjnych. Jeśli nie – konieczne będzie zamknięcie jednego peronu bądź całej stacji.

Jak pisaliśmy, Metro Warszawskie przygotowuje się do wymiany wyeksploatowanych schodów ruchomych na stacji Centrum. W sumie wymienione mają zostać wszystkie ciągi w głowicy południowej, łączące perony z tzw. patelnią. Urządzenia są eksploatowane od ponad 20 lat. Występuje już spory problem z dostępnością części zamiennych. Zdarza się, że trzeba je specjalnie dorabiać, co wydłuża czas napraw.

Teraz spółka zleca opracowanie analizy bezpieczeństwa pożarowego dotyczącej możliwości funkcjonowania stacji w trakcie prowadzenia prac budowalnych. W jej ramach powstaną symulacje dróg ewakuacji w razie powstania pożaru. Od wyników zależeć będzie, czy warunki budowlane zapewnią akceptowalny poziom bezpieczeństwa, umożliwiający prowadzenie ruchu pasażerskiego.

Technologia wymiany wymusza wyłączenie z ruchu wszystkich ciągów schodów w danej głowicy i zamknięcie wyjścia. Wymiana będzie prowadzona „od góry” – z dostawą schodów przez rampę zjazdową od strony Pałacu Kultury i Nauki, wymuszającą demontaż skrzydeł drzwi wejściowych, żaluzji wentylacji oddymiającej i dwóch bramek biletowych. Rozpatrywane są dwa warianty wymiany schodów. Pierwszy zakłada wymianę trzech biegów na jednym peronie (w kierunku Kabat, w głowicy południowo-zachodniej), a następnie na drugim peronie (w kierunku Młocin, w głowicy południowo-wschodniej). Drugi wariant zakłada wymianę wszystkich sześciu biegów schodów jednocześnie. W obu wariantach zakłada się utrzymanie funkcjonowania wind w głowicy południowej.

Termin składania ofert mija 6 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia przeznaczono 40 dni. Wymiana miałaby zostać przeprowadzana w przyszłym roku. Wstępny harmonogram zakłada, że realizacja całego zamówienia w wariancie I zajmie 11 miesięcy (maksymalny czas unieruchomienia schodów w jednej głowicy – pięć miesięcy), a w wariancie II – 6 miesięcy (maksymalny czas unieruchomienia schodów – pięć miesięcy).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Samica słonia leśnego wraca na Płocką

Przestrzeń

Metro: Samica słonia leśnego wraca na Płocką

Redakcja 31 marca 2020

Metro na Wolę w odbiorach. Otwarcie niepewne

Przestrzeń

Metro na Wolę w odbiorach. Otwarcie niepewne

Witold Urbanowicz 27 marca 2020

Jak ograniczać ryzyko przy budowie metra?

Prawo & Finanse

Jak ograniczać ryzyko przy budowie metra?

Roman Czubiński 23 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5