Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro z ofertami na projekt przebudowy układu torowego stacji Kabaty

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-03-16 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro z ofertami na projekt przebudowy układu torowego stacji Kabaty
fot. WU
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej rozbudowy układu torowego stacji A1 Kabaty. O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Dzięki dodatkowym rozjazdom zwiększyć się ma przepustowość stacji, co z kolei ma umożliwić zmniejszenie odstępów między pociągami.

Przedmiotem przetargu jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej rozbudowy układu torowego stacji A1 Kabaty. Celem planowanej przebudowy jest zachowanie płynności ruchu przy zmniejszeniu czasu następstw.

Obecnie za stacją znajdują się cztery tory. Trzy tory umożliwiają wyjazd do STP Kabaty, a jeden jest ślepy i wykorzystywany przez rezerwę tunelową. Obrót składów możliwy jest na dwóch środkowych torach. Układ ten przy większej częstotliwości kursowania pociągów bywa problematyczny: zwłaszcza w porze zjazdu i wyjazdu pociągów, co wpływa na płynność ruchu.

Spółka planuje budowę dodatkowych rozjazdów, co zwiększyłoby możliwości trasowania pociągów. Dzięki przebudowie obrót składów możliwy byłby na trzech torach. Jednocześnie obecnie ślepy tor nr 1, dzięki połączeniu z sąsiednim torem, mógłby być wykorzystywany do wyjazdu składów z STP na linię – bez blokowania torów do obrotu składów. Więcej o przebudowie i zakresie prac pisaliśmy tutaj.


Uproszczony schemat torowy. Kolorem czerwonym zaznaczono nowe odcinki torów i rozjazdów


W zeszłym tygodniu minął termin składania ofert. O zamówienie ubiegają się dwie firmy. Usługi Ogólnobudowlane i Projektowe Archbox z Warszawy wyceniła usługi na 1,659 mln zł brutto, natomiast Biuro Projektów Metroprojekt na 1,706 mln zł brutto. Obie oferty mieszczą się w budżecie spółki, określonym na 1,999 mln zł brutto.

Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację zamówienia w zakresie dokumentacji projektowej i uzyskania wszelkich zgód przeznaczono 22 miesiące. Wykonawca będzie pełnić też nadzór autorski nad realizacją prac – nie dłużej niż do końca 2024 r. Założenia projektowe przewidują utrzymanie możliwości prowadzenia przejazdów eksploatacyjnych na I linii metra w trakcie rozbudowy, a także dążenie do zachowania naziemnych ciągów komunikacyjnych w maksymalnym zakresie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro wyszlifuje i naprawi szyny

Przestrzeń

Metro wyszlifuje i naprawi szyny

Witold Urbanowicz 02 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5