Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro skręci na Białołękę?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-03-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro skręci na Białołękę?
Propozycja dzielnicy Białołęka zmiany przebiegu II linii
Jak pisaliśmy, Ratusz jednak postanowił zbadać - na wniosek radnych i władz dzielnicy Białołęka - możliwość i zasadność zmiany przebiegu wschodnio-północnego odcinka II linii metra. Do tej pory zakładano, że rozbudowujące się osiedla obsłuży linia tramwajowa.

Obowiązujące w tej chwili plany zakładają, że II linia metra zakończy się na osiedlu Bródno w dzielnicy Targówek. Władze i radni Białołęki od półtora roku zabiegają o zmianę lokalizacji stacji końcowej - żeby linia metra nie kończyła się przy Rembielińskiej, gdzie już są tramwaje, tylko prowadziła na drugą stronę Trasy Toruńskiej. Skutkiem tych starań jest decyzja o ogłoszeniu przetargu na wykonanie studium przebiegu końcówki metra. - Głównym celem zamówienia jest sprawdzenie celowości i możliwości zmiany dotychczas ustalonego przebiegu końcowego odcinka wschodniego-północnego drugiej linii metra (IIA), który wraz z liniami tramwajowymi i autobusowymi tworzyć będzie spójny system komunikacji publicznej w sąsiadujących ze sobą obszarach dzielnic Targówek i Białołęka - wyjaśnia Agnieszka Kłąb, zastępcza rzecznika prasowego Urzędu Miasta.

Tramwaj nie starczy?


Pomysł zmiany przebiegu II linii motywowany jest rozbudowującymi się osiedlami na Zielonej Białołęce, pozbawionymi sprawnej komunikacji. Już teraz mieszka tam 40 tysięcy osób, wydawane są kolejne pozwolenia na wielopiętrowe bloki. W ciągu kolejnych 10-15 lat może tutaj zamieszkać kolejne 50 tys. osób. Problem dostrzegają też władze miasta. - Rozwijająca się wschodnia część dzielnicy Białołęki wymaga efektywnego systemu obsługi komunikacyjnej. Ograniczone możliwości rozbudowy układu drogowego oznaczają konieczność zapewnienia dobrych warunków obsługi przy pomocy komunikacji zbiorowej, szczególnie w podróżach w kierunku do centrum miasta - zauważa Agnieszka Kłąb.

Do tej pory w różnych studiach i projektach zakładano budowę linii tramwajowej wzdłuż ulic Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego, Głębockiej oraz w ciągu Tras Olszynki Grochowskiej i Mostu Północnego. Pomysł budowy linii przez swój teren oprotestowały jednak władze Targówka. - W świetle dyskusji mających miejsce podczas realizacji i prezentacji wyników powyższych opracowań, uzyskanych opinii oraz wniosków, konieczne stało się wykonanie pogłębionych analiz dotyczących obsługi komunikacją szynową sąsiadujących ze sobą obszarów dzielnic Targówek i Białołęka, tj. Zacisza, Bródna i części dzielnicy Białołęka na wschód od ulicy Annopol i Kanału Żerańskiego - informuje Agnieszka Kłąb.

Cele i założenia

Do opracowywanego studium przyjęto następujące założenia:
- kontynuowanie budowy metra po powstaniu stacji C-18 Trocka w dotychczasowym przebiegu lub w nowym,
- pozostawienie bez zmian lokalizacji stacji C-18 Trocka w rejonie skrzyżowania Trockiej i Pratulińskiej (projekt budowlany tej stacji wraz z torami odstawczymi jest w trakcie opracowywania),
- lokalizacja całej infrastruktury w granicach Warszawy.

Celem studium jest m.in.:
- uzyskanie spójnej koncepcji obsługi komunikacją publiczną wspominanego obszaru Targówka i Białołęki,
- ustalenie na podstawie analiz funkcjonalno-przewozowych, przestrzennych i technicznych optymalnego przebiegu II linii metra od stacji C-18 Trocka,
- uzyskanie koncepcji rozwiązań węzłów przesiadkowych,
- uzyskanie koncepcji ewentualnej rozbudowy bądź zmiany układu tras tramwajowych,
- uzyskanie danych na potrzeby sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i wydawania decyzji administracyjnych,
- dostarczenie danych do podjęcia decyzji inwestorskiej o przystąpieniu do dalszych prac przygotowawczych do budowy metra i linii tramwajowych, w tym studiów wykonalności, projektów koncepcyjnych i budowlanych.

Termin składania ofert na wykonanie studium mija 26 kwietnia br.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 13 marca 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 13 marca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij