Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro się łączy na Targówku. Pociągi II linii na krótszej trasie

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-11-02 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro się łączy na Targówku. Pociągi II linii na krótszej trasie
fot. MJ
Od 6 do 13 listopada pociągi na linii metra M2 będą jeździły tylko na trasie Księcia Janusza – Dworzec Wileński. Uruchomiona będzie zastępcza linia autobusowa, a autobusy kończące kursy przy stacji Trocka pojadą na wydłużonej trasie do Dworca Wileńskiego.

Budowa bródnowskiego odcinka drugiej linii metra wchodzi w kolejną fazę. Powstające stacje na Bródnie trzeba zintegrować z funkcjonującym odcinkiem trasy – m.in. ułożyć kable energetyczne, telefoniczne, systemów sterowniczych i światłowody, by zapewnić łączność z dyspozytorniami i centralą na STP Kabaty.

Prace wymagają czasowego wyłączenia stacji Trocka, Targówek Mieszkaniowy i Szwedzka. Z tego powodu od 6 do 13 listopada pociągi będą jeździły na trasie: Dworzec Wileński – Księcia Janusza. Zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM2.Autobusy linii 140, 199, 245, 340 i 738 będą kursowały na trasie wydłużonej do Dworca Wileńskiego. Autobusy linii 527 dojadą do Dworca Wschodniego. Na odcinku ograniczonym przystankami Bieżuńska i Dworzec Wileński (w przypadku linii 527 pomiędzy przystankami Metro Trocka a Dworzec Wileński) pojazdy będą zatrzymywały się tylko na przystanku Szwedzka. Kursowanie autobusów linii 269 zostanie zawieszone. Autobusy linii 169 i 500 będą kursowały częściej.

Dodatkowo, w noce z 5 na 6 oraz z 13 na 14 listopada pociągi na całej linii M2 będą kursowały tylko do około godziny 0.30. Wtedy w zamian za nocne kursy podziemnej kolei autobusy linii zastępczej ZM2 będą jeździły wzdłuż całej drugiej linii metra.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 Zacisze pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.

Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1,398 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana ze środków unijnych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro szykuje się na roszczenia wykonawcy rozbudowy II linii

Prawo & Finanse

Metro szykuje się na roszczenia wykonawcy rozbudowy II linii

Witold Urbanowicz 27 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5