Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Schody nieruchome od marca. 64 tys. zł kary dla Otisa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
18-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro: Schody nieruchome od marca. 64 tys. zł kary dla Otisa
fot. WU
Pasażerowie warszawskiego metra zwracają uwagę na czasem długi czas napraw schodów i wind na stacjach. Rekord w tej chwili należy do schodów na Politechnice, które stoją od końca marca i nie wiadomo, kiedy mogą ruszyć. – Otis nie jest w stanie określić terminu. W tym przypadku została już naliczona kara w wysokości 64 tys. zł – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Sporą niedogodnością dla pasażerów są powtarzające się na różnych stacjach awarie wind i schodów ruchomych. W sumie na terenie metra znajduje się 107 dźwigów i 144 schodów ruchomych dostępnych dla pasażerów. O ile sam fakt wystąpienia awarii przy tej liczbie mocno obciążonych urządzeń jest zrozumiały, to sporo dyskusji budzi czas ich naprawy.

W tej chwili rekord należy do schodów na stacji Politechnika, łączących peron z antresolą w głowicy południowej stacji. Stoją one od 25 marca 2018 r. – Przyczyną przestoju schodów jest zużycie eksploatacyjne wciągarki schodów ruchomych oraz wału napędu głównego – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Termin ich ponownego uruchomienia był wielokrotnie zmieniany. Wpływa na to wiele czynników. – Problemy z uzyskaniem części potrzebnych do naprawy, konieczność przeprojektowania i uzgodnienia dokumentacji z dozorem technicznym, niezgodności w dostarczonych podzespołach z dokumentacją urządzenia – wymienia Bartoń.

W tej chwili na schodach widnieje informacja „awaria do 21.09.2018”, jednak biorąc pod uwagę dotychczasowe „sukcesy” firmy Otis – która jest producentem i serwisantem schodów – do daty tej nie należy się przywiązywać. W tej chwili Metro Warszawskie nie jest w stanie określić, kiedy unieruchomione od niemal pół roku schody będą mogły ruszyć. – Otis nie jest w stanie tego określić – zaznacza Anna Bartoń.

Utrzymaniem schodów i wind zajmują się ich producenci. Firmy – Otis, Schnidler czy ThyssenKrupp – posiadają na terenie Warszawy magazyny. Również na terenie Metra znajdują się magazyny części zamiennych firm konserwujących. Problem pojawia się wtedy, gdy zepsuje się rzadka, nietypowa bądź unikalna dla danego ciągu schodów część, którą należy wyprodukować i sprowadzić zza granicy. Metro przyznaje przy tym, że nie ma możliwości weryfikacji podejrzanie częstych deklaracji serwisantów o konieczności oczekiwania na takie rzadkie części. – Terminy napraw określane są każdorazowo do poszczególnych napraw i zawierane w ofertach cenowych. Metro może naliczać kary umowne. W tym przypadku została już naliczona kara w wysokości 64 tys. zł – wyjaśnia Anna Bartoń.

Często jako analogia podawane są schody i windy w centrach handlowych, gdzie trudno o tak długie przestoje. Podstawowa różnica polega jednak na innym nadzorze – schody w centrach podlegają pod Urząd Dozoru Technicznego, a te w metrze pod Transportowy Dozór Techniczny. Instytucje te, choć działają w oparciu o te same przepisy, mają – z tego, co nieoficjalnie słyszymy – inną specyfikę działania.

– Metro Warszawskie dokłada wszelkich starań w celu usprawnienia serwisu, będąc w stałym kontakcie z firmami serwisującymi. Stale zwiększamy także liczbę napraw prewencyjnych – deklaruje Bartoń.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Co gubią pasażerowie w metrze?

Komunikacja

Co gubią pasażerowie w metrze?

inf. pras. UM Warszawa 18 sierpnia 2023

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Przestrzeń

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 21 lipca 2023

Metro szuka oszczędności. Droga energia oznacza katastrofę

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5