Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Ruszył przetarg na projekt III linii na Gocław

Dalej Wstecz
Autor:

oprac. WU

Data publikacji:
21-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. MW / inf. własne WU

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Ruszył przetarg na projekt III linii na Gocław
mat. MW / ILF
Zgodnie z zapowiedziami Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na wykonanie prac projektowych dla pierwszego odcinka III linii metra od Stadionu Narodowego do Gocławia wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. oferty poznamy najwcześniej pod koniec stycznia.

Przetarg dotyczy pierwszego odcinka M3, który będzie miał 8,1 km długości i siedem stacji: Stadion Narodowy (peron już wybudowany w ramach centralnego odcinka II linii metra), Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.

Stacja E1 Dworzec Wschodni zaprojektowana jest pod Kijowską, po północnej stronie dworca kolejowego Warszawa Wschodnia. Przewidziano bezpośrednie wyjście w holu dworca. Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego przygotowało też koncepcję zmiany zagospodarowania terenu – z przybliżeniem tramwajów i autobusów do budynku dworca. Stacja E2 Mińska zaplanowana jest pod ulicą Podskarbińską – między Stanisławowską a Mińską. Stacja E3 Wiatraczna znajdzie się pod rondem Wiatraczna w osi wschód – zachód. Samo „rondo” zostanie przebudowane zgodnie z koncepcją Biura Architektury i Planowania Przestrzennego – powstanie tu plac miejski, jezdnie zostaną zgrupowane po jednej stronie placu, a pętla tramwajowa zostanie przeniesiona w kierunku wschodnim, w rejon pętli autobusowej. Stacja E4 Ostrobramska znajdzie się na wysokości skrzyżowania Ostrobramskiej, Zamienieckiej i Fieldorfa-Nila. Stacja E5 Jana Nowaka Jeziorańskiego znajdzie się w rejonie skrzyżowania Fieldorfa-Nila i Jana Nowaka Jeziorańskiego. Głowica północna wypadać będzie po południowej stronie skrzyżowania z Jana Nowaka Jeziorańskiego, zaś południowa na wysokości Bukowskiego / Okulickiego. Stacja E6 Gocław znajdzie się pod Fieldorfa-Nila, po południowej stronie skrzyżowania z Bora-Komorowskiego. Lokalizacja stacji poza skrzyżowaniem uwarunkowana jest istniejącym kolektorem kanalizacyjnym w ul. Bora-Komorowskiego.

Od dziś firmy projektowe mogą składać swoje oferty. Zamówienie jest podzielone na kilka etapów, m.in.: opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej, opracowanie projektów budowlanych i uzyskanie pozwoleń na budowę, opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego i Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, pełnienie nadzoru autorskiego.

Termin składania ofert mija 29 stycznia. Najważniejsze kryterium oceny ofert stanowi cena (60%). Pozostałe kryteria zostaną rozdzielone po równo (8% za każde) pomiędzy: doświadczenie koordynatora, doświadczenie projektanta w specjalności architektonicznej, doświadczenie projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, doświadczenie projektanta w specjalności inżynierii kolejowej, doświadczenie kierującego zespołem raportu oceny oddziaływania na środowisko.

Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację umowy (wyłączając nadzór autorski) od daty jej zawarcia, natomiast nadzór autorski przewidziany jest na okres od rozpoczęcia do zakończenia robót budowlanych wykonywanych w ramach odrębnej umowy, do końca 2032 roku. Ratusz podaje, że sama budowa może ruszyć w 2028 r.

W kolejnych etapach linia M3 miałaby zostać przedłużona pod Wisłą w kierunku Siekierek, a dalej przez Sielce do skrzyżowania z linią M1 na wysokości stacji Racławicka. Dalej M3 będzie przebiegać przez Wyględów aż do stacji PKP Żwirki i Wigury, gdzie skrzyżuje się z przyszłą linią M4. Stołeczni urzędnicy nie podają jednak kiedy mogłoby to nastąpić. Z zapowiedzi wynika, że wyższy priorytet w przygotowaniach będzie miała właśnie IV linia metra, która – w przeciwieństwie do III linii – charakteryzuje się największymi prognozowanymi potokami podróżnych. Niebawem mają ruszyć prace przedprojektowe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lejk: Metro na Gocław nie wymaga nowych pociągów

Komunikacja

Lejk: Metro na Gocław nie wymaga nowych pociągów

Witold Urbanowicz 20 grudnia 2023

Planowanie rozbudowy metra. Ile urbanistyki, a ile arytmetyki?

Komunikacja

Planowanie rozbudowy metra. Ile urbanistyki, a ile arytmetyki?

Przemysław Panek, kierownik zespołu analiz strategicznych, Multiconsult Polska 18 grudnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Lejk: Metro na Gocław nie wymaga nowych pociągów

Komunikacja

Lejk: Metro na Gocław nie wymaga nowych pociągów

Witold Urbanowicz 20 grudnia 2023

Planowanie rozbudowy metra. Ile urbanistyki, a ile arytmetyki?

Komunikacja

Planowanie rozbudowy metra. Ile urbanistyki, a ile arytmetyki?

Przemysław Panek, kierownik zespołu analiz strategicznych, Multiconsult Polska 18 grudnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5