Metro Warszawskie podpisało umowę z firmą Tor-Kar-Sson na wymianę zużytych szyn na I linii metra. W sumie w latach 2020-2021 wymienionych ma zostać 10 km toku szynowego. Prace będą prowadzone bez wstrzymywana ruchu, w przerwach nocnych.
Przedmiotem podpisanej 18 maja umowy jest wymiana w latach 2020-2021 jednego toku szynowego w ilości 10 tys. na I linii metra. Dokładnie ma zostać wymienionych 9240 m szyny 60E1 (tor bezstykowy) i 760 m szyny 49E1 (tor klasyczny). Prace wykonuje firma Tor-Kar-Sson, a ich wartość to 11,430 mln zł brutto. – Prace się już rozpoczęły i wymieniono już odcinki szyn w torze lewym i prawym na szlaku B19 (Plac Wilsona – Marymont) – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
W tym roku w sumie ma zostać wymienionych 5010 m szyn. W sumie wytypowano 22 lokalizacje prac. W torze 1 w kierunku Młocin przewidziano wymianę szyn na odcinkach B5 (Stokłosy – Ursynów), B7 (Służew – Wilanowska), B11 (Pole Mokotowskie – Politechnika), B16/17 (Ratusz – Dworzec Gdański), B18 (Dworzec Gdański – Plac Wilsona), B19/A19 (Plac Wilsona – Marymont ze stacją Marymont). W torze 2 w kierunku Kabat przewidziano wymianę szyn na odcinkach B8 (Wierzbno – Wilanowska), A10/B11 (Politechnika – Pole Mokotowskie ze stacją Pole Mokotowskie), B12/13 (Centrum – Politechnika), A13 (stacja Centrum), B15 (Dworzec Gdański – Ratusz), B18 (Plac Wilsona – Dworzec Gdański) i B19/A19 (Marymont – Plac Wilsona ze stacją Marymont).
W przyszłym roku natomiast wymienionych ma zostać 4990 m szyn w 15 lokalizacjach. W torze 1 prace prowadzone będą na odcinkach B2 (Kabaty – Natolin), B5 (Stokłosy – Ursynów), B6 (Ursynów – Służew), A10 (stacja Pole Mokotowskie), A13 (stacja Centrum), B15 (Świętokrzyska – Ratusz) i B16/17 (Ratusz – Dworzec Gdański). W torze 2 roboty przewidziano na odcinkach B1 (Kabaty – STP Kabaty), B4 (Stokłosy – Imielin), B10 (Pole Mokotowskie – Racławicka), B15 (Ratusz – Świętokrzyska) i B19 (Marymont – Plac Wilsona).
Prace mają być prowadzone bez wstrzymywania ruchu pociągów pasażerskich. Założono, że podczas trzygodzinnej nocnej przerwy technicznej (1:00-4:00) wykonawca będzie mógł prowadzić prace na jednym torze w maksymalnie dwóch lokalizacjach, oddając tor rano do normalnej eksploatacji pociągów pasażerskich (z ograniczeniem prędkości).
Między innymi te zagadnienia będą poruszane również w debatach Kongresu Inteligentnych Miast (dawnego Kongres Transportu Publicznego) 7 maja 2025 r. w Warszawie. W agendzie Kongresu znajdą się między innymi obrona cywilna, planowanie przestrzenne, ochrona infrastruktury krytycznej, transport szynowy czy partycypacja społeczna i komunikacja z mieszkańcami, w tym dobie zagrożeń, katastrof naturalnych czy ataków hybrydowych.
Po więcej informacji, szczegółową agendę, listę uczestników i formularz bezpłatnej rejestracji zapraszamy na stronę wydarzenia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.