Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Wolę: Tarcza Krystyna kończy drążyć swój ostatni tunel

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-08-16 13:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Wolę: Tarcza Krystyna kończy drążyć swój ostatni tunel
Tarcza Krystyna na stacji Rondo Daszyńskiegofot. MW
W piątek 17 sierpnia tarcza TBM Krystyna przebiła się do komory demontażowej na stacji C9 Rondo Daszyńskiego. Tym samym maszyna zakończy drążenie całego północnego tunelu na budowanym zachodnim odcinku od stacji C6 Księcia Janusza.

Drążenie tuneli na odcinku zachodnim II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego powoli dobiega końca. Tarcza TBM Krystyna, która wykonuje tunel północny dla pociągów jadących na Wolę, ma niebawem przebić się na stację Rondo Daszyńskiego. – Przed stacją wykonujemy standardowo przegląd. Okazało się, że musimy wymienić ostrza skrawające i przebicie planujemy jutro (17 sierpnia) rano – poinformował nas w czwartek ok. godz. 15 Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak. Tarcza z poprzedniej stacji C8 Płocka wystartowała 3 lipca. W sumie od Płockiej do Ronda Daszyńskiego miała do pokonania dystans 961 m, a od szybu startowego na Księcia Janusza wydrążyła 2541 metrów.

Krystyna miała w sumie do wykonania trzy odcinki tunelowe. Jej rozruch na stacji C6 Księcia Janusza miał miejsce w I połowie lutego. Pierwotnie zakładano, że Krystyna zakończy pracę dopiero w listopadzie tego roku, ale dobre tempo sprawiło, że udało się znacząco przyspieszyć harmonogram.

Równolegle pracuje jeszcze Maria, która wykonuje tunel południowy dla pociągów z Woli do centrum. Tarcza wydrążyła już blisko 2400 (z 2545) metrów. Maszyna wystartowała z Płockiej w połowie lipca. Tarcza ma do pokonania dokładnie 965 m (różnica wynika z faktu położenia tuneli na łukach). Wykonawca zakłada, że tarcza dotrze do Ronda Daszyńskiego pod koniec sierpnia. Tutaj również udało się przyspieszyć prace: pierwotnie harmonogram zakładał zakończenie drążenia w grudniu. 

Przebicie się tarcz – zarówno Krystyny, jak i Marii – nie spowoduje żadnych zmian w ruchu na stacji Rondo Daszyńskiego. Tarcza przebije się do oddzielonej przestrzeni tzw. szybu demontażowego znajdującego się za komorą torów odstawczych.

[AKTUALIZACJA 17 SIERPNIA]

Jak poinformował nas wykonawca, tarcza Krystyna przebiła się na stację Rondo Daszyńskiego po godz. 11:00 w piątek 17 sierpnia.


fot. MW

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5