Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-03-06 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
fot. TOR Konferencje
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Metro na Wolę: Nowe stacje w odbiorach. Płocka robi wrażenie [zdjęcia]
Trwają odbiory trzech nowych stacji II linii metra na Woli, które zgodnie z podtrzymywanymi deklaracjami mają zostać udostępnione podróżnym 4 kwietnia – kilka dni przed 25. rocznicą uruchomienia metra w Warszawie. Z pewnością najbardziej efektowną ma szansę zostać Płocka, mieniąca się w różnych odcieniach miedzi.

Trwają właśnie odbiory i testy wolskiego odcinka II linii metra ze stacjami C8 Płocka, C7 Młynów i C6 Księcia Janusza. Stacje Płocka i Młynów zostały już zgłoszone do kontroli wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego, a na dniach ma dołączyć ostatni przystanek – Księcia Janusza. Zarówno przedstawiciele Metra, miasta, jak i wykonawcy podtrzymują podany kilka miesięcy temu termin otwarcia wyznaczony na 4 kwietnia. Wcześniej, od 8 do 15 marca, stacja Rondo Daszyńskiego zostanie wyłączona z ruchu pasażerskiego na czas podłączenia systemów całoliniowych i testów pociągów.

Wszystkie przystanki zachodniego odcinka są bardzo różne, jeżeli chodzi o wystrój. Z pewnością najciekawsza – i to nie tylko na Woli, ale być może w skali całego warszawskiego metra – jest Płocka. Przystanek mieli okazję zwiedzać uczestnicy Forum Obiektów Infrastruktury Mostowej i Tunelowej, organizowanego przez TOR Konferencje.

Na Płockiej trwają ostatnie prace porządkowe: ściany zatorowe oraz oświetleniowe są czyszczone z kurzu budowlanego. Wystrój stacji robi wrażenie: ściany przykryte są miedzianymi panelami – na antresoli w jednolitej barwie, a na peronie w różnych odcieniach. W zamyśle ściany – wraz z oświetleniem – mają nawiązywać do przemysłowej przeszłości Woli i zakładów Kasprzaka, produkujących podzespoły elektroniczne. Efektowne są zejścia na peron, które obudowano podświetlanymi od tyłu mlecznymi panelami. Nad zejściem oraz na ścianach peronowych znajdują cię też ciekawe neony z nazwą stacji. Na posadzkach znajduje się zastosowane po raz pierwszy w metrze jasne lastryko, natomiast ławki są corianowe.

Jednak uwagę warto poświęcić nie tylko wystrojowi. Sama budowa tej akurat stacji była wyzwaniem – przede wszystkim z uwagi na liczne niespodzianki w ziemi. – Dostawaliśmy informacje od mieszkańców dotyczących nieprzyjemnych zapachów z okolicznych budów. Skłoniło to nas do odpowiednio wcześniejszej reakcji. Przed rozpoczęciem prac ziemnych kilkukrotnie badaliśmy wodę, grunty, powietrze. Wyszło nam ponad 50 różnych substancji tylko na tym odcinku ulicy Płockiej. Historycznie było to spowodowane zakładami produkcyjnymi Foton. Ze źródeł historycznych wynikało też, że mniej więcej w tym miejscu na przełomie lat 30. i 40. był duży wypadek komunikacyjny, w wyniku czego cały transport odczynników znalazł się w ziemi. Musieliśmy odpowiednio szybko i skutecznie podjąć decyzję o oczyszczaniu gruntu przed rozpoczęciem budowy – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.

Trzeba było przełożyć sporo sieci, które nie zawsze były uwzględnione w planach. – Na całym zachodnim odcinku mieliśmy łącznie 25 km instalacji do przełożenia – wskazuje Sawicki. Prace budowlane były prowadzone od 6 do 22, a płoty, w niektórych miejscach, stały nieco ponad metr od bloków, co mogło być uciążliwe dla mieszkańców. – Ściany szczelinowe sięgają tutaj do 46 m. Staraliśmy się być dobrym sąsiadem, ale pewnych procesów technologicznych nie mogliśmy przerwać. Jednak bez punktu informacyjnego i zaangażowania w komunikację społeczną ta inwestycja byłaby trudna – mówi rzecznik.

W rejonie stacji znaleziono pozostałości kul armatnich z Powstania Listopadowego. – Najciekawsze były jednak oczywiście kości słonia leśnego. Pozostałości liczyły sobie ok. 120 tys. lat. Natrafił na nie płytko pod ziemią operator koparki – przypomina Bartosz Sawicki. Kopia mamuta będzie wyeksponowana w gablocie w posadce w północnej antresoli stacji. Informacja o znalezisku znajdzie się też na ścianie antresoli.

Dużo uwagi przykładano też do zieleni. – Wszystkie drzewa mamy skatalogowane. Obowiązywały też nas nasadzenia kompensacyjne jeden do jednego. Nie było to łatwe, bo miejsc – z uwagi na lokalizację sieci – nie jest dużo. Ten odcinek Płockiej powinien już wyglądać dosyć imponująco – przekonuje rzecznik.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bemowo: Budowa schodzi na poziom -1

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Budowa schodzi na poziom -1

Redakcja 10 lutego 2020

Metro na Wolę w oczekiwaniu na pozwolenia (zdjęcia)

Przestrzeń

Metro na Wolę w oczekiwaniu na pozwolenia (zdjęcia)

Witold Urbanowicz 21 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5