Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Targówek: Pierwsza tarcza TBM czeka na transport na budowę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-03-22 13:07
Ostatnia modyfikacja:
2022-09-22 03:01
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Firma Astaldi, wykonawca budowy wschodniego-północnego odcinka II linii metra na Targówek, przygotowuje do transportu elementy dwóch tarcz TBM, których zadaniem będzie wydrążenie tuneli od Trockiej do Dworca Wileńskiego. Pierwszy transport ma się odbyć jeszcze w tym tygodniu, a start drążenia przewidziany jest na wakacje.

Nowe odcinki metra będą drążyć dokładnie te same cztery tarcze TBM, które wykonywały centralny odcinek II linii metra. Firmy Astaldi i Gulermak, które wcześniej jako jedno konsorcjum budowały pierwszy etap II linii metra, a teraz realizują odpowiednio odcinek wschodnio-północny na Targówek i zachodni na Wolę, podzieliły się między sobą maszynami. Bardziej zaawansowana jest budowa odcinka wschodniego-północnego i tutaj w pierwszej kolejności ruszy drążenie tuneli.

Firma Astaldi przygotowuje już elementy tarczy Marii do transportu na plac budowy na stację C18 Trocka, gdzie przewidziano szyb startowy. – Operacja przewiezienia rozplanowana jest na okres 2-3 tygodni na jedną tarczę. Każda maszyna została podzielona na 17 transportów ponadgabarytowych – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy. Do największych elementów należą obudowa tarczy i głowica skrawająca.

Z uwagi na gabaryty transport będzie odbywać się w nocy. W przypadku mniejszych ładunków możliwe będą dwa kursy na noc, a w przypadku większych – tylko jeden transport. – Pierwszy transport zaplanowany jest w nocy z czwartku 23 na piątek 24 marca – zapowiada Witczyński.

– Następnie będziemy prowadzić montaż tarcz. Równolegle szykowane jest zaplecze dla maszyn – mówi Witczyński. Na rozpoczęcie drążenia trzeba będzie jeszcze poczekać. – Start przewidujemy w wakacje – informuje rzecznik. Nie precyzuje zarazem, kiedy dokładnie ten moment nastąpi. – Jesteśmy w bardzo komfortowej sytuacji, jeżeli chodzi o drążenie. Nie musimy czekać z budową na tarcze, ale będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej – przekonuje Mateusz Witczyński. Tarcze, drążące równoległe tunele w kierunku Dworca Wileńskiego, mają ruszyć w miesięcznym odstępie.

Niedawno minął rok od podpisania umowy. Wykonawca jest zadowolony z postępu prac. – Po roku budowy jesteśmy na poziomie -2 dwóch obiektów stacyjnych. Na dwóch wentylatorniach mamy praktycznie zakończone prace konstrukcyjne – mówi rzecznik wykonawcy.

Zadaniem tarcz jest nie tylko drążenie tuneli, ale także jego obudowywanie betonowymi tubingami i odprowadzanie za pomocą taśmociągów urobku. Długość każdej maszyny to 97 m, a masa to 615 ton. Tarcze składają się z głowicy skrawającej (czoła) o długości 12 metrów i masie ok. 400 ton oraz 85-metrowego zaplecza, gdzie zlokalizowane są wszystkie systemy pomocnicze tarczy – od pomp hydraulicznych, przez mieszalniki substancji, która jest natryskiwana na obudowę tunelu dla jej uszczelnienia czy piany, która uzdatnia grunt. Średnie tempo drążenia określane jest w przedziale od 10 do 20 metrów na dobę. Na budowie centralnego odcinka II linii rekord wyniósł aż 43,5 m.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Są pieniądze na windy na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Są pieniądze na windy na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 12 września 2022

Metro na Bródno: Jest jedno z siedmiu pozwoleń

Przestrzeń

Metro na Bródno: Jest jedno z siedmiu pozwoleń

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Nietypowa reklama w metrze. ZTM: Niezgodna z wytycznymi

Komunikacja

Nietypowa reklama w metrze. ZTM: Niezgodna z wytycznymi

Witold Urbanowicz 08 września 2022

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro: Są pieniądze na windy na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Są pieniądze na windy na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 12 września 2022

Metro na Bródno: Jest jedno z siedmiu pozwoleń

Przestrzeń

Metro na Bródno: Jest jedno z siedmiu pozwoleń

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Nietypowa reklama w metrze. ZTM: Niezgodna z wytycznymi

Komunikacja

Nietypowa reklama w metrze. ZTM: Niezgodna z wytycznymi

Witold Urbanowicz 08 września 2022

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5