Na stacji C-17 Targówek na budowanym odcinku wschodnim-północnym II linii metra pojawiły się próbki elementów wystroju ścian zatorowych i sufitu. Odbiegają one formą i kolorystyką od projektów koncepcyjnych, jednak Metro Warszawskie zaznacza, że ostateczna kolorystyka będzie dopiero zatwierdzana.
Jak informuje Metro Warszawskie, na odcinku wschodnim-północnym II linii na Targówek trwają zaawansowane prace torowe. Ponadto na stacji C-17 Targówek pojawił się kawałek ściany zatorowej. To tzw. mock-up, czyli próbka elementów do oceny i zatwierdzenia przed docelowym montażem. – Jest to panel testowy, sprawdzamy rozmieszczenie oświetlenia i instalacji, które będą umieszczone za ścianą – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
Widać, że panel ten odbiega od rozwiązań przedstawionych w projekcie koncepcyjnym, w którym sufit był bardziej pofalowany, o konstrukcji łuskowej. – Wizualizacja pochodzi z koncepcji architektonicznej i na etapie projektów wprowadzane są drobne korekty – zaznacza Bartoń. – Nadal jednak mamy blachę z perforacją i układ paneli w półkolu też się nie zmienił – przekonuje Anna Bartoń.
Odmienna jest też kolorystyka paneli. Wcześniej dla stacji Targówek przewidywano zielony, na Szwedzkiej – szary, a na Trockiej – rudy. Tymczasem na stacji C-17 Targówek zamontowano panele czarne i białe. Te jednak nie muszą odpowiadać ostatecznym barwom, które zostaną zastosowane na trzech stacjach – testowane są po prostu materiały, z możliwością ich rozmieszczenia. – Docelowa kolorystyka paneli jeszcze nie została zaakceptowana, będzie wkrótce przedstawiona – mówi Anna Bartoń.
Na razie wiadomo, że inny element wystroju stacji na pewno uległ zmianie. Na wizualizacjach posadzki były pokryte czarnymi niejednolitymi płytami, ostatecznie jednak
zastosowano szary granit z Chin. – To jeden z elementów, który został zmieniony na etapie uzgodnień projektowych – mówi Anna Bartoń.
fot. MW