Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bródno: Organizacja ruchu wciąż niezatwierdzona. Zamknięcia ulic w styczniu?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-12-13 16:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bródno: Organizacja ruchu wciąż niezatwierdzona. Zamknięcia ulic w styczniu?
fot. WU
Przedłużają się prace nad organizacją ruchu na czas budowy wschodniego-północnego odcinka II linii metra na Bródnie. Miasto i wykonawca nie chcą zaskakiwać mieszkańców zmianami w okresie świąteczno-noworocznym. Obecnie mówi się o styczniu jako możliwym terminie zamknięć ulic.

Pod koniec września 2018 r. miasto podpisało umowę z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi na budowę wschodniego-północnego odcinka II linii metra od torów odstawczych za stacją C18 Trocka do stacji C21 Bródno przy Rembielińskiej. W dalszym ciągu nie zatwierdzono jeszcze organizacji ruchu związanej z zamknięciami ulic.

Najnowszy projekt został przedłożony do uzgodnień w tym tygodniu. – To nie jest tak, że wszystko z marszu podpisujemy, co nam przedłoży wykonawca. Chcemy uniknąć problemów, które pojawiły przy wdrażaniu organizacji ruchu w związku z budową metra na Woli – mówi Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Niezmiennie wśród warunków, jakie stawia miasto, jest utrzymanie ruchu tramwajowego w ciągu Rembielińskiej oraz przejezdność w ciągu ul. Św. Wincentego. Jak przyznają nieoficjalnie urzędnicy, do tej pory projekty nie były kompletne i nie uwzględniały wszelkich konsekwencji związanych z zamknięciem ul. Kondratowicza i przekierowaniem ruchu na inne ciągi (w tym Matki Teresy z Kalkuty, która powinna przejąć większość ruchu z Kondratowicza).

Na razie pewne jest jedno – nie ma szans, by zamknięcia ulic nastąpiły w tym roku. – Projekt nie jest zatwierdzony. Ze względu na okres świąteczno-noworoczny na pewno nie będziemy wprowadzać nowej organizacji ruchu w grudniu – potwierdza Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak. – W tej chwili zakładamy, że zmiany w organizacji ruchu mogłyby nastąpić w styczniu. Musimy się do tego dobrze przygotować i wcześniej spotkać z mieszkańcami – mówi Wiesław Witek.

Poza pasem drogowym stoją już charakterystyczne elementy dla budowy metra. – Toczą się już przygotowania do przekładek instalacji podziemnych. Na miejscu pracują geodeci – wskazuje Sawicki. Prace przy pierwszych przekładkach instalacji kolidujących z budową rozpoczną się prawdopodobnie w tym roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Trocka goni Targówek (zdjęcia)

Przestrzeń

Metro: Trocka goni Targówek (zdjęcia)

Witold Urbanowicz 09 grudnia 2018

Metro na Bródno: Jakie objazdy? Miasto stawia warunki

Przestrzeń

Metro na Bródno: Jakie objazdy? Miasto stawia warunki

Witold Urbanowicz 13 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5