Dzisiaj (28 września) władze Warszawy podpisały umowę z wykonawcą, firmami Gulermak i Astaldi, na budowę ostatniego po stronie wschodniej odcinka II linii metra – na Bródno. – Dzisiaj wysyłamy do zatwierdzenia plan organizacji ruchu do inżyniera ruchu – zapowiada Mustafa Tuncer, szef polskiego oddziału firmy Gulermak.
Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Podpisali właśnie państwo umowę na kolejny odcinek II linii metra – na Bródno. Kiedy mogą rozpocząć się prace?
Mustafa Tuncer, szef oddziału polskiego firmy Gulermak: Dzisiaj wysyłamy do zatwierdzenia plan organizacji ruchu do inżyniera ruchu. Po zatwierdzeniu zaczynamy prace. Jesteśmy już gotowi.
Jakie są najważniejsze wyzwania?Oczywiście organizacja ruchu – by uciążliwości dla mieszkańców były jak najmniejsze. Zwłaszcza w okolicach przyszłej stacji C21 Bródno musimy być ostrożni, jeżeli chodzi o organizację ruchu. Liczba budynków, pod którymi będziemy przechodzić, jest zdecydowanie mniejsza, a obiekty w okolicy budowy są w dobrym stanie technicznym, choć oczywiście prace pod ziemią zawsze są wyzwaniem.
Zaoferowali państwo okres 36 miesięcy – to o dwa miesiące krócej.Oczywiście, harmonogram jest zawsze wyzwaniem. Pracujemy w mieście, pod ziemią. Nie wiemy, na co natrafimy. Niemniej jednak te 36 miesięcy są wykonalne.
Wkrótce podpiszą Państwo kontrakt na budowę kolejnych odcinków po stronie zachodniej. Mają już państwo plan jak skoordynować roboty, zwłaszcza w zakresie robót tunelowych?Rozmawiamy o tym wewnętrznie. Pracujemy teraz, jako Gulermak, na odcinku zachodnim na Woli. Stopień zaawansowania robót sięga blisko 60%. Powoli więc będziemy przesuwać nasze siły.