Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: 34 mln zł zaplanowane na utrzymanie schodów i wind

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: 34 mln zł zaplanowane na utrzymanie schodów i wind
fot. WU
Metro Warszawskie otworzyło oferty na wykonanie konserwacji i napraw dźwigów i wind w okresie do 2022 r. Spółka planowała przeznaczyć na ten cel ponad 34 mln zł brutto, choć nie we wszystkich częściach zgłosili się chętni. Brakuje np. oferty od firmy ThyssenKrupp, która dostarczała urządzenia dla stacji Świętokrzyska, Ratusz, Dworzec Gdański i Marymont.

Na I i II linii metra znajduje się w sumie 256 urządzeń transportu pionowego, czyli schodów ruchomych, dźwigów osobowych oraz platform (podnośników). Za konserwację urządzeń odpowiedzialnych jest sześć firm – Otis, ThyssenKrupp, Schindler, City lift, Lift Projekt, ZBW Elektronika (w większości podmioty, które te urządzenia wyprodukowały).

Metro Warszawskie prowadzi przetarg na serwisowanie i naprawę większości urządzeń od podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż 1 marca 2019 r., do końca 2022 r. Postępowanie podzielone jest na sześć zadań w zależności od umiejscowienia i producenta urządzenia. Więcej o zakresie pisaliśmy tutaj.

Wczoraj (31 stycznia) minął termin składania ofert. Te wpłynęły tylko w dwóch częściach. Zgłosił się OTIS do największego pakietu (od Kabat do Centrum, od Słodowca do Młocin oraz od Ronda Daszyńskiego do Dw. Wileńskiego). Firma zaproponowała 29,7 mln zł brutto przy budżecie określonym na kwotę 28,3 mln zł. Ofertę złożył też Schindler dla stacji Plac Wilsona – firma zaproponowała 70,6 tys. zł brutto. To znacznie mniej, niż planowało Metro, które szacowało koszt usługi na 2,2 mln zł.

W pozostałych częściach nie było chętnych. Największym nieobecnym jest ThyssenKrupp, który dostarczył urządzenia dla stacji Świętokrzyska (M2), Ratusz, Dworzec Gdański i Marymont. Część ta była wyceniona na blisko 3 mln zł. Pozostałe zadania mają pomniejszy charakter i dotyczą urządzeń na terenie STP, a także nowych wind i podnośników na wybranych stacjach I linii.

W sumie Metro Warszawskie zaplanowało na realizację zadania kwotę w wysokości 34,3 mln zł brutto. Spółka zapewnia, że ciągłość obsługi serwisowej urządzeń będzie zachowana.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zakazuje chodzenia po stojących schodach ruchomych

Przestrzeń

Metro zakazuje chodzenia po stojących schodach ruchomych

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2023

Kraków: Brak chętnych na wymianę schodów przy dworcu

Przestrzeń

Kraków wreszcie wymieni i zadaszy schody ruchome przy dworcu

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zakazuje chodzenia po stojących schodach ruchomych

Przestrzeń

Metro zakazuje chodzenia po stojących schodach ruchomych

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2023

Kraków: Brak chętnych na wymianę schodów przy dworcu

Przestrzeń

Kraków wreszcie wymieni i zadaszy schody ruchome przy dworcu

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5