Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Mazowieckie: Pierwsze umowy z fundusz rozwoju przewozów autobusowych na 2021 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
08-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UMWM

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Mazowieckie: Pierwsze umowy z fundusz rozwoju przewozów autobusowych na 2021 r.
fot. Kasper Fiszer
8 stycznia 2021 r. wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł podpisał pierwsze umowy z przedstawicielami mazowieckich samorządów – beneficjentami funduszu rozwoju przewozów autobusowych, których wnioski o objęcie dopłatą w 2021 r zadań w ramach programu zostały rozpatrzone pozytywnie. Na mocy podpisanych umów możliwe będzie uruchomienie 58 lokalnych połączeń, o łącznej długości blisko 1,5 tys. km. Dla województwa mazowieckiego na 2021 rok została przyznana kwota ze środków funduszu w wysokości 64 096 067,64 zł.

Umowy o dopłatę zadań organizatora w ramach funduszu rozwoju przewozów autobusowych podpisali przedstawiciele pięciu samorządów; z powiatu grodziskiego oraz gmin: Nadarzyn, Słupno, Staroźreby i Żabia Wola. W sumie dziś podpisane umowy stworzą możliwość uruchomienia 58 lokalnych połączeń, o łącznej długości 1 474,97 km. Łączna dopłata udzielona organizatorom publicznego transportu zbiorowego, w ramach podpisanych umów opiewa na kwotę 12 137 281,53 zł.

W naborze wniosków o objęcie dopłatą w 2021 roku realizacji zadań własnych organizatora w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, do wojewody mazowieckiego wpłynęły 84 wnioski na łączną kwotę 62 090 292,32 zł. Obecnie Wojewoda rozpatrzył pozytywnie 46 wniosków, na podstawie których w najbliższych dniach umowy zostaną przekazane do podpisu kolejnym samorządom. Pozostałe wnioski złożone przez organizatorów wymagają kolejnych uzupełnień. Nabór uruchomiony został 4 listopada 2020 r.

W 2020 roku, w ramach trzech przeprowadzonych naborów wniosków o objęcie dopłatą zadań w ramach funduszu, wojewoda przekazał organizatorom publicznego transportu zbiorowego dopłatę o łącznej wysokości 24 249 373,46 zł na uruchomienie połączeń lokalnych. W 2020 roku dofinansowanych zostało 440 linii komunikacyjnych.

W ramach dwóch, przeprowadzonych w 2019 roku naborów wniosków o objęcie dopłatą zadań w ramach funduszu samorządy złożyły do wojewody mazowieckiego 53 wnioski, z czego 49 wniosków zostało rozpatrzonych pozytywnie (21 powiatów, 27 gmin i 1 powiat na mocy porozumienia). Wnioski obejmowały łącznie 269 lokalnych połączeń o łącznej długości 11 323,4 km. Organizatorom publicznego transportu zbiorowego udzielono dopłaty w łącznej wysokości 1 623 025,45 zł. W 2019 roku dofinansowanych zostało 225 linii komunikacyjnych.

Ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej z 16 maja 2019 r. przewiduje udzielenie dopłaty do jednego wozokilometra na reaktywowanych i nowo uruchomionych liniach komunikacyjnych. Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest państwowym funduszem celowym. Pozwala na dofinansowanie przywrócenia lokalnych połączeń autobusowych. Dzięki temu mieszkańcy, przede wszystkim z mniejszych miejscowości, będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. Zwiększenie siatki połączeń autobusowych stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd był dotychczas utrudniony lub niemożliwy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

50 linii z dofinansowaniem z funduszu autobusowego na Warmii i Mazurach

Komunikacja

50 linii z dofinansowaniem z funduszu autobusowego na Warmii i Mazurach

Przemysław Farsewicz 25 lipca 2022

Fundusz Autobusowy. Nowe kryteria oceny wniosków

Prawo & Finanse

Fundusz Autobusowy. Nowe kryteria oceny wniosków

Witold Urbanowicz 19 lutego 2021

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

50 linii z dofinansowaniem z funduszu autobusowego na Warmii i Mazurach

Komunikacja

50 linii z dofinansowaniem z funduszu autobusowego na Warmii i Mazurach

Przemysław Farsewicz 25 lipca 2022

Fundusz Autobusowy. Nowe kryteria oceny wniosków

Prawo & Finanse

Fundusz Autobusowy. Nowe kryteria oceny wniosków

Witold Urbanowicz 19 lutego 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij