Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Majewski: Rolą samorządów jest wyciąganie ludzi z samochodów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2013-10-24 12:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Majewski: Rolą samorządów jest wyciąganie ludzi z samochodów
Pudelek (Marcin Szala), lic. CC BY-SA 3.0
– Powinniśmy sami kształtować przestrzeń publiczną, a transport to jedno z głównych narzędzi takiego działania. Trzeba to wykorzystać, zamiast bezczynnie patrzeć, jak ubywa pasażerów w autobusach – twierdzi Jakub Majewski, wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego.

– Gdy zaczynamy inwestować, to mamy tabor lepszej jakości. A taki tabor siłą rzeczy więcej kosztuje. Pytanie, czy zależy nam na transporcie socjalnym, marnej jakości, który odstrasza i myślimy tylko o tym jak go zmniejszyć, a ludzie kupią samochody i będą jeździli sami, czy może zależy nam na nowoczesnych środkach transportu, dużej częstotliwości i wyciągnięciu ludzi z samochodów – zastanawia się Majewski. - W takim wypadku niezbędny jest komfort wyższy niż pasażer będzie miał we własnym aucie. W Polsce są miasta, które inwestują i potrafią zrobić porządny transport publiczny. Wystarczy wspomnieć ile Warszawa wydaje na metro, a pasażerowie są zadowoleni. Są też takie miejsca gdzie robi się niezliczoną ilość linii, a na każdej jeden kurs dziennie - zauważa wiceprezes UTK.

– Pamiętajmy, że mówimy o transporcie publicznym. Właśnie ta cecha, „publiczność”, jest szalenie istotna. Mamy zjawisko „rozlewania się” miast. Dla burmistrzów czy prezydentów to nie musi być korzystne, bo trzeba tym ludziom zapewnić wodociągi, szkoły, itp. Powinniśmy sami kształtować przestrzeń publiczną a transport, to jedno z głównych narzędzi takiego działania. Trzeba to wykorzystać, zamiast bezczynnie patrzeć, jak ubywa pasażerów w autobusach - przekonuje Majewski.

– Warto pamiętać o IV Pakiecie Kolejowym, który mówi o tym, że w najbliższych latach cały rynek transportu publicznego ma się w dużym stopniu zliberalizować. To samorządy lokalne i działający w ich imieniu organizatorzy będą kluczowymi elementami w tej układance. Oczywiście jeśli władza lokalna ma mandat społeczny i podejmie uchwałę, że nie chce transportu publicznego, to tak się stanie. I pewnie będziemy mieli w Polsce rejony bez transportu publicznego. Ale jeśli już, to niech to będzie świadoma decyzja - mówi wiceprezes UTK.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mongolia. Gruntową drogą wśród baranów

Przestrzeń

Mongolia. Gruntową drogą wśród baranów

Kasper Fiszer 19 lipca 2014

Dlaczego Amerykanie wciąż wolą samochód? Sprawdź sam

Przestrzeń

Dlaczego Amerykanie wciąż wolą samochód? Sprawdź sam

Jakub Dybalski 10 lipca 2014

Komunikacja w Mławie. Dziś – chaos. W przyszłości…

Komunikacja

Komunikacja w Mławie. Dziś – chaos. W przyszłości…

Jakub Dybalski 08 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5