Partner serwisu
Przestrzeń

Lublin zaprojektuje rozbudowę ul. Turystycznej. Powstanie nowa pętla autobusowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Lublin zaprojektuje rozbudowę ul. Turystycznej. Powstanie nowa pętla autobusowa
Mapa - dokumentacja projektowa
Lublin rozpisał przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy głównej drogi wyjazdowej we wschodnim kierunku. Projekt przewiduje także zaplanowanie inwestycji w transport publiczny, jak m.in. budowy nowego węzła przesiadkowego Hajdów.

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie rozpisał przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 822. Chodzi o ulicę Turystyczną na odcinku od granicy administracyjnej miasta do skrzyżowania z ulicą Mełgiewską. Prace obejmą także samą ul. Mełgiewską od skrzyżowania z ul. Turystyczną do ul. Frezerów oraz mosty nad Bystrzycą.

Ul. Turystyczna to jedna z głównych arterii komunikacyjnych w Lublinie, która prowadzi do Włodawy. Droga jest jednojezdniowa, ma długość około 3 km i biegnie wzdłuż głównej rzeki Lublina – Bystrzycy. Ulica znajduje się na styku dzielnic Kalinowszczyzny, Hajdów-Zadębia i Tatar. Z kolei ul. Mełgiewska zaczyna się na skrzyżowaniu Al. Tysiąclecia i prowadzi w kierunku Świdnika oraz portu lotniczego. Ulica jest dwujezdniowa z dwoma lub trzema (odcinek od ul. Frezerów w kierunku centrum) pasami ruchu w każdą stronę. Zamawiający wskazuje na niedostateczny stan techniczny mostów nad bystrzycą oraz zły stan nawierzchni ulic.

Projektanci będą musieli pochylić się nad opracowaniem szczegółów rozbudowy ul. Turystycznej na odcinku ok. 3 km oraz ul. Mełgiewskiej na odcinku ok. 750 metrów. W związku z pracami przebudowę będzie musiała przejść sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach oraz oświetlenie wzdłuż dróg. Zaplanowano przebudowę łącznie 3 obiektów mostowych: dwóch w ciągu ul. Mełgiewskiej (rejon skrzyżowania z ul. Andersa) oraz jednego w ul. Turystycznej (granica miasta). Obiekty mają zostać dostosowane do I klasy obciążenia pojazdami samochodowymi. Mają zostać ponadto dostosowane do ruchu pieszego i rowerowego. Zakres inwestycji obejmie także budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, usunięcia kolizji oraz budowę i przebudowę chodników i dróg rowerowych.

Miasto planuje także szereg prac związanych z rozwojem transportu publicznego. W zamierzeniach Lublina jest budowa nowego węzła przesiadkowego o nazwie Hajdów, który ma pomieścić 3 autobusy 18-metrowe. Wśród wytycznych wskazano potrzebę stworzenia jednego stanowiska z ładowarką i masztem do ładowania o mocy 600kW. Na pętli powstanie stacja transformatorowa oraz budynek socjalno-sanitarny dla kierowców autobusów i trolejbusów. W pobliżu pętli znaleźć się ma natomiast parking P&R na 30 pojazdów oraz parking Kiss&Ride na 3 miejsca postojowe. Projektanci zaprojektują chodniki, które umożliwią swobodne dojście najkrótszą możliwą drogą do przystanków autobusowych. Dla pasażerów punkt dynamicznej informacji. Zaplanowano ponadto montaż stojaków rowerowych, wiat modułowych wyposażonych w panele fotowoltaiczne. Zaplanowano montaż monitoringu wizyjnego pętli autobusowej oraz w rejonie przejazdu kolejowego.

Zamawiający planuje przebudowę dotychczasowych i budowę nowych zatok autobusowych. Wskazano, że obiekty mają mieć długość umożliwiającą obsługę 18-metrowych autobusów. Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie wskazał łącznie 12 przystanków.

Termin składania ofert wyznaczono do 2 kwietnia. Wybór projektanta poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz doświadczenia zawodowego projektanta drogowego (40 proc.). Biuro projektowe będzie miało 20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji, od daty podpisania umowy. W zakresie postępowania jest także nadzór autorski, który wydłuży obowiązywanie umowy do łącznie 48 miesięcy.

– Podobnie jak w przypadku rozbudowy ul. Zana, tę inwestycję również chcemy zrealizować przy wsparciu źródeł zewnętrznych. Planujemy aplikować o środki, składając wniosek na projekt unijny w perspektywie finansowej Unii Europejskiej 2021-2027. W pierwszej kolejności musimy mieć jednak gotową dokumentację projektową, która określi dokładny zakres inwestycji oraz koszt jej realizacji – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Drogie oferty na zaprojektowanie mazowieckich szlaków EuroVelo

Mobilność

Drogie oferty na zaprojektowanie mazowieckich szlaków EuroVelo

Przemysław Farsewicz 08 marca 2024

Gdynia. Co z dalszą częścią buspasa po ul. Wiśniewskiego

Przestrzeń

Samorządy wydały 35 mld zł na drogi

Prawo & Finanse

Samorządy wydały 35 mld zł na drogi

Elżbieta Pałys 02 marca 2024

Gdańsk. Powstanie projekt wydłużenia peronów tramwajowych we Wrzeszczu

Komunikacja

Gdańsk. Powstanie projekt wydłużenia peronów tramwajowych we Wrzeszczu

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska 01 marca 2024

Zobacz również:

Drogie oferty na zaprojektowanie mazowieckich szlaków EuroVelo

Mobilność

Drogie oferty na zaprojektowanie mazowieckich szlaków EuroVelo

Przemysław Farsewicz 08 marca 2024

Gdynia. Co z dalszą częścią buspasa po ul. Wiśniewskiego

Przestrzeń

Samorządy wydały 35 mld zł na drogi

Prawo & Finanse

Samorządy wydały 35 mld zł na drogi

Elżbieta Pałys 02 marca 2024

Gdańsk. Powstanie projekt wydłużenia peronów tramwajowych we Wrzeszczu

Komunikacja

Gdańsk. Powstanie projekt wydłużenia peronów tramwajowych we Wrzeszczu

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska 01 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5