Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Lublin

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej
fot. ZTM Lublin/FB
Stolica województwa lubelskiego zapowiada przeznaczenie większych środków na komunikację miejską, co ma pozwolić na zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów i trolejbusów. Miasto stworzy też jedną, dużą jednostkę, która będzie odpowiedzialna za komunikację miejską oraz drogi.

W przyszłorocznym budżecie Lublin wygeneruje środki na zwiększenie częstotliwości kursowania miejskich autobusów i trolejbusów. Moduł tzw. głównych linii wyniesie w szczytach 15 minut. Docelowo zaplanowano też wzrost częstotliwości niektórych linii do 10 minut.

Drugi etap rozwoju oferty przewozowej

Równolegle, ZTM w Lublinie wdraża drugi etap zmian oferty przewozowej (więcej o zmianach piszemy tutaj). Zgodnie z zapowiedziami i przyjętym po konsultacjach społecznych harmonogramem działań, uruchomione zostaną 2 zupełnie nowe linie pospieszne. Pierwsza z nich – 301 połączy os. Poręba z ul. Daszyńskiego, a druga – 302 os. Widok z Czechowem. Obie linie będą kursować w godzinach szczytu co 30 minut. Dotychczasowa linia pospieszna 46 zyska nowy numer – 303.

– Rozbudowujemy również sieć linii podmiejskich, dziś mamy ich już 29. W porozumieniu z Gminą Świdnik, trasa linii 35 zostanie wydłużona do Dworca Lublin. Z kolei we współpracy z Gminą Niemce linia 30 wybranymi kursami dojedzie do Majdanu Krasienińskiego. Z Gminą Strzyżewice uruchamiamy nową linię 28, kursującą z pętli przy ul. Żeglarskiej do Piotrowic. Dzięki skomunikowaniu gmin ościennych autobusami komunikacji miejskiej z Lublinem, realnie wpływamy na zmniejszenie natężenia ruchu drogowego w mieście – mówi Grzegorz Malec, Dyrektor ZTM w Lublinie.

Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej zaczną obowiązywać od 18 marca.

LRM z elektrykami i kolejne ścieżki

Nowości przyniesie również oferta Lubelskiego Roweru Miejskiego. Od 21 marca użytkownicy miejskiej wypożyczalni będą mieć do dyspozycji 5 elektrycznych rowerów, docelowo, jeszcze w tym sezonie, przybędzie kolejnych 5. Elektryki będzie można wypożyczyć na takiej samej zasadzie jak standardowe jednoślady. Mieszkanki i mieszkańcy skorzystają też z możliwości wypożyczenia pierwszego roweru transportowego.

– Dane pokazują, że Lubelski Rower Miejski jest popularnym środkiem transportu po mieście, stąd z roku na rok go udoskonalmy i rozwijamy. W tegorocznej odsłonie miejskiej wypożyczalni wprowadzamy do użytkowania pierwszych 10 rowerów elektrycznych oraz przygotowujemy się do włączenia w ofertę możliwości wypożyczenia roweru typu cargo. W ramach pilotażu chcemy sprawdzić, jak te rozwiązania zostaną przyjęte przez mieszkańców i turystów. Pozwoli nam to na zbadanie potencjału i wyznaczy kierunek działań na kolejny sezon – mówi Arkadiusz Niezgoda, Dyrektor Wydziału Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością UM Lublin.

Miasto systematycznie rozwija też sieć infrastruktury rowerowej. Jej długość aktualnie wynosi ponad 196 km, a w tym roku powstaną kolejne odcinki dróg rowerowych. W I połowie roku Miasto planuje zakończyć budowę drogi rowerowej w wąwozie Rury, z kolei w wyniku realizacji zwycięskich projektów z Budżetu Obywatelskiego nastąpi budowa dróg dla rowerów: przez ul. Lwowską (połączenie drogi dla rowerów po wschodniej stronie ul. Lwowskiej z pasem rowerowym na ul. Podzamcze), wzdłuż ul. Nałęczowskiej (od jej końca w okolicach skrzyżowania z ul. Cisową w kierunku al. Kraśnickiej), wzdłuż al. Warszawskiej (po stronie parzystej) od al. Kraśnickiej oraz pomiędzy ul. Kryształową a ul. Berylową.

W najbliższych latach, m.in. dzięki środkom europejskim, Miasto planuje realizację co najmniej 30 km dróg dla rowerów oraz około 10 km ciągów rowerowych powiązanych z inwestycjami drogowymi, czyli łącznie 40 km nowej infrastruktury dla rowerzystów. Aby móc starać się o dofinansowanie zewnętrzne na realizację tego zadania, potrzebna jest kompletna dokumentacja projektowa. Trwa przetarg na pierwszy pakiet lokalizacji, gdzie umiejscowione będą ścieżki rowerowe, czyli odcinki ulic: Sławinkowskiej, Głębokiej, Roztocze, Szeligowskiego i Północnej oraz al. Witosa. Z kolei ogłoszenie postępowania na drugą część lokalizacji planowane jest jeszcze w marcu. Do zaprojektowania wyznaczono odcinki ulic: Plewińskiego, Smoluchowskiego, Podzamcze, Walecznych, Orkana, Zwycięskiej, Sławinkowskiej i al. Kraśnickiej. W zakres projektu wchodzą również zadania, dla których Miasto posiada już dokumentację projektową, czyli droga rowerowa w ciągu ul. Abramowickiej oraz
al. Warszawskiej. Jednym z ważniejszych projektów rowerowych na kolejne lata będzie modernizacja ścieżki rowerowej wzdłuż Bystrzycy.

Celem miasta na ten rok w zakresie mobilności jest też stworzenie jednego, spójnego dokumentu określającego kierunki oraz standardy piesze i rowerowe. Prace nad nim już się rozpoczęły, a kolejnym krokiem będą konsultacje społeczne.

Transport i drogi pod jednym szyldem

Od 1 lipca zacznie funkcjonować Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, który w jednym miejscu i w ramach jednej struktury skupi zadania realizowane dotychczas przez Zarząd Dróg i Mostów oraz Zarząd Transportu Miejskiego. Wraz z oddaniem do użytkowania Dworca Lublin, jednej z największych inwestycji ostatnich lat, Miasto zakończyło kolejny etap wielkich projektów drogowo-transportowych. W nowej perspektywie unijnej większość programów łączy budowę dróg z komponentem transportowym, dlatego mając na celu optymalizację realizowanych procesów powołano nową miejską jednostkę. Uchwała w tej sprawie zapadła na styczniowej sesji Rady Miasta Lublin. Takie rozwiązanie jest już z powodzeniem praktykowane np. w Łodzi, Słupsku, Koszalinie, Szczecinie czy Bydgoszczy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 23 stycznia 2025

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Komunikacja

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Przemysław Farsewicz 16 października 2024

Lublin. Sporo linii autobusowych pojedzie częściej

Komunikacja

Zobacz również:

Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 23 stycznia 2025

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Komunikacja

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Przemysław Farsewicz 16 października 2024

Lublin. Sporo linii autobusowych pojedzie częściej

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij