Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin: Aglomeracja musi być bardziej „elektromobilna”, także na obszarach podmiejskich

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lublin: Aglomeracja musi być bardziej „elektromobilna”, także na obszarach podmiejskich
fot. Szater, lic. CC BY-SA 3.0Trolejbus MPK Lublin
Władze Lublina czekają na nowe rozwiązania ustawowe, które pozwolą na wprowadzenie stref czystego transportu w sposób niebudzący wątpliwości prawnych. Tymczasem miasto poszukuje dostępnych już dziś rozwiązań mających ograniczyć emisję z transportu. Jednym z nich mógłby być rozwój komunikacji miejskiej na obszarach podmiejskich, który jest jednak hamowany brakiem dopłat z FRPA.

– Podobnie jak Kraków, bardzo entuzjastycznie podeszliśmy do stref czystego transportu, gdy pojawiły się pierwsze regulacje ustawowe. Nie ukrywam jednak, że przykład Krakowa nas trochę wyhamował – mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Artur Szymczyk, zastępca prezydenta ds. rozwoju i inwestycji w Lublinie. Dodał, że już w latach 90. miasto podjęło kroki w kierunku uspokojenia ruchu w centrum i podejmuje je od tamtej pory niezależnie od możliwości organizacji takiej strefy.

W Lublinie pojawi się strefa czystego transportu, gdy będą nowe przepisy

Zadeklarował też, że władze Lublina nie boją się odważnych decyzji w kierunku ograniczania emisji z transportu i są gotowe na organizację strefy czystego transportu, jeśli uwarunkowania prawne będą klarowne i jednoznaczne. Zanim się to jednak stanie, Lublin chce starać się limitować dostęp autem do obszaru śródmiejskiego w ramach istniejących przepisów. – Być może w przyszłym roku uda się wprowadzić taki system wjazdu na Stare Miasto, który będzie szczelny – mówił.

Podkreślił, że już teraz dostawy na terenie Starego Miasta mogą być realizowane tylko w godzinach porannych. Barierą do wprowadzania dalszych regulacji ma być zaś niska świadomość mieszkańców. – Będziemy z nimi rozmawiać o ograniczeniach ruchu – zapewnił przedstawiciel samorządu. Wskazywał też na powstawanie sytuacji spornych. Magistrat jest teraz w trakcie procesu sądowego wytoczonego mu po likwidacji miejsc parkingowych na rzecz zazielenienia pewnego obszaru miejskiego.

Gminy ościenne wolą organizować komunikację samodzielnie

– Nasza inicjatywa była w tym przypadku odważna – podkreślał Artur Szymczyk. Przyznał, że być może Urząd Miasta nie dopilnował szczegółu związanego ze zgłoszeniem formalno-prawnym. – Oby spór nie skończył się tak, że będziemy musieli przywrócić starą infrastrukturę – mówił. – Ten protest daje jednak do myślenia. Czasem nie patrzy się na efekt, tylko łapie za drobiazgi – ocenił.

Ważnym elementem w miejskiej polityce transportowej ma być też modernizacja floty MPK. Wiceprezydent zapowiedział, że w przyszłym roku Lublin powinien spełnić kryterium 50 proc. pojazdów zeroemisyjnych. – Nasze doświadczenie w zakresie elektromobilności jest dosyć duże – powiedział prelegent. Dodał, że pewnym problemem w budowaniu systemu komunikacji aglomeracyjnej jest wyłączenie komunikacji miejskiej z systemu dopłat w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowch. – W rozmowach z gminami okalającymi Lublin przecieram oczy i czuję się, jakbyśmy cofnęli się do lat 90. Spotykam się z myśleniem, że po co mamy płacić za ekologiczny i wygodny dojazd do miasta, skoro możemy wziąć „busiarza" – opisywał.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 23 stycznia 2025

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Komunikacja

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Przemysław Farsewicz 16 października 2024

Lublin. Sporo linii autobusowych pojedzie częściej

Komunikacja

Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej

Prawo & Finanse

Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej

Redakcja/inf. pras. 13 marca 2024

Zobacz również:

Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin wreszcie z ofertą na spalinowo-elektryczne autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 23 stycznia 2025

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Komunikacja

Lublin ponawia przetarg na hybrydowe autobusy przegubowe

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2024

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Komunikacja

Lublin. Drogo za nowe pętle i ładowarki do elektrobusów

Przemysław Farsewicz 16 października 2024

Lublin. Sporo linii autobusowych pojedzie częściej

Komunikacja

Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej

Prawo & Finanse

Autobusy i trolejbusy w Lublinie pojadą częściej

Redakcja/inf. pras. 13 marca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij