Zakup dotyczy 20 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych. Pojazdy będą niskopodłogowe o długości 12 metrów, monitorowane, klimatyzowane, wyposażone w biletomaty, bramki liczenia pasażerów oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Autobusy dedykowane są do linii komunikacyjnych nr: 13, 23 i 29. Wraz z dostawą autobusów elektrycznych zostanie dostarczona także infrastruktura do ich ładowania. I tak, na pętli przy ul. Choiny będą zlokalizowane 4 ładowarki dużej mocy, natomiast na zajezdni przy ul. Grygowej będzie 9 ładowarek podwójnych i dwie mobilne umożliwiające ładowanie nocne. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął w sierpniu. Wystartował
jedynie Solaris, ale jego propozycja o 10 mln zł przekraczała budżet zamawiającego. Jednak dzięki
dodatkowemu dofinansowaniu, jakie uzyskał Lublin, udało się właśnie rozstrzygnąć postępowanie.
W części wschodniej Polski jest to jeden z największych zakupów pojazdów niskoemisyjnych wraz z infrastrukturą, co przyczyni się do wzrostu elektromobilności w Lublinie. Dostawy autobusów elektrycznych oraz trolejbusów stawiają Lublin w pierwszym rzędzie miast, będących liderami elektromobilności.
Za 20 elektrycznych autobusów Solarisa miasto zapłaci ponad 62 mln zł. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków unijnych.