Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin kupuje 20 elektrobusów z systemem ładowania

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-06-19 11:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lublin kupuje 20 elektrobusów z systemem ładowania
fot. MJ
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na dostawy 20 elektrobusów klasy maxi wraz z systemem ładowania. Całe zamówienie będzie musiało zostać zrealizowane do jesieni 2021 r.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 20 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Zamawiający oczekuje pojazdów klasy maxi. Pojemność autobusu o długości 11,5-12,5 m określono na co najmniej 70 podróżnych, w tym m.in. 27 na miejscach siedzących. W pojeździe mają znaleźć się trzy pary drzwi dwuskrzydłowych. Wyposażenie obejmuje porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system monitoringu, biletomat, kasowniki, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, system zliczania pasażerów. Wymagane jest ogrzewanie elektryczne lub mieszane elektryczno-spalinowe oraz energooszczędna klimatyzacja.

Zamawiający zaleca zastosowanie jednego centralnego silnika, zabudowanego przed osią napędową, napędzającego most napędowy lub dwóch silników trakcyjnych o identycznych parametrach zabudowanych w portalowej osi napędowej, z których każdy napędza jedno koło. Całkowitą moc znamionową określono na co najmniej 150 kW dla silnika centralnego i 120 kW dla dwóch silników zamontowanych w osi napędowej. ZTM zaleca umieszczenie elementów układu trakcyjnego na dachu i stosowanie ogniw fotowoltaicznych w celu poprawy bilansu energetycznego. Źródłem energii do napędu trakcyjnego muszą być baterie litowo-jonowe, umozliwiające przejechanie ok. 40 km między doładowywaniami. Zamawiający dopuszcza zastosowanie zarówno pantografu na dachu, jak i technologii tzw. odwróconego pantografu.

Jeżeli chodzi o infrasturkturę, zamawiający wymaga 12 sztuk ładowarek małej mocy (w tym 10 szt. ładowarek dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2 x 40 kW) i 2 sztuki ładowarek mobilnych o mocy większej lub równej 40 kW). Ładowarki te mają umożliwiać pełne naładowanie pojazdu w ciągu trzech godzin. Startujący musi też uruchomić jeden punkt ładowania w ramach węzła Choiny, składający się z czterecj ładowarek dużej mocy (ok. 450 kW) umożliwiających ładowanie autobusów EV poprzez złącze pantografowe lub wtyczkę.

Termin składania ofert mija 26 lipca. W postępowaniu mogą startować firmy, które mają doświadczenie z ostatnich trzech lat w zakresie dostaw ośmiu autobusów elektrycznych bądź autobusów, których układ napędowy wspomagany jest silnikiem elektrycznym, ewentualnie dostaw co najmniej 8 sztuk trolejbusów wyposażonych w autonomiczny układ jazdy zasilany z baterii litowo-jonowych lub dostaw co najmniej 8 sztuk autobusów, w których jednostką napędową jest silnik/ silniki elektryczne, a podstawowym źródłem energii są baterie zasilane z wodorowych ogniw paliwowych. Warunkiem udziału jest też dostawa ładowarek o mocy nie mniejszej niż 120 kW każda, łączących się z ładowanym autobusem za pomocą złącza pantografowego.

O wyborze decydują cena (60%), warunki techniczne (22%), gwarancja (13%) oraz ekologia (5%). W kryteriach technicznych pod uwagę będą brane elektryczny układ napędowy (trakcyjny), maksymalny prąd ładowania i rozładowania ogniw elektrochemicznych baterii trakcyjnych, całkowita liczba miejsc, system ogniw fotowoltaicznych. W kryterium ekologia pod punktowane będzie zużycie energii w warunkach ruchu ulicznego.

Pierwsze pięć autrobusów ma zostać dostarczone do połowy czerwca 2021 r., a pozostałe do połowy września 2021 r. W czerwcu 2021 r. powinien być gotowy też punkt ładowania oraz dostarczone ładowarki małej mocy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lublin kupuje 15 trolejbusów

Przestrzeń

Lublin kupuje 15 trolejbusów

Witold Urbanowicz 24 kwietnia 2019

Lublin bez elektrobusów. SOR za drogi

Komunikacja

Lublin bez elektrobusów. SOR za drogi

Witold Urbanowicz 22 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5