Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Lublin: Nowy system biletu elektronicznego od 2021 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-03-08 13:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Lublin

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lublin: Nowy system biletu elektronicznego od 2021 r.
fot. UM Lublin
Od 2021 roku w Lublinie możliwe będzie, za pośrednictwem nowej aplikacji mobilnej, m.in. wykupienie biletu okresowego na dowolną liczbę dni, płacenie za przejazd dokładnie tyle, ile on zajmie lub gromadzenie środków na przejazdy za pośrednictwem elektronicznej portmonetki. Aplikacja ta umożliwi przejazd transportem publicznym, bez konieczności posiadania przy sobie karty tradycyjnej i pomoże w zaplanowaniu podróży. W dniu dzisiejszym zostało opublikowane ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie, dostawę i wdrożenie systemu.

Projektowany nowy system biletu elektronicznego umożliwi użytkownikowi posiadanie konta i obsługi operacji on-line (zakup biletów, usług, płatności, kasowania, zbieranie punktów w programie lojalnościowym) i zapisywanie ich w systemie centralnym. Karta czy aplikacja nie będzie fizycznym nośnikiem, a jedynie identyfikatorem użytkownika, w związku z czym nie będzie konieczności fizycznego zapisu danej transakcji.

– W Lublinie od lat zmieniamy transport publiczny na nowoczesny, bardziej ekologiczny i przyjazny wszystkim użytkownikom. Dzięki wsparciu unijnemu zainwestowaliśmy już ponad pół miliarda złotych i jesteśmy w czołówce polskich miast określanych Smart City. Od lat wykorzystujemy możliwości, jakie niosą nowoczesne technologie. Kolejnym inteligentnym rozwiązaniem będzie system biletu elektronicznego, który przyniesie wiele udogodnień pasażerom korzystającym na co dzień z naszej komunikacji miejskiej jak również będzie narzędziem do wprowadzeni tzw. Lubelskiej Karty Mieszkańca, zgodnie z intencją wyrażoną przez Radę Miasta Lublin w uchwale z lutego 2018 r. – mówi Krzysztof Żuk, prezydent miasta Lublin.

Zmiany pozwolą na wprowadzenie nowoczesnych, niedostępnych dotychczas w lubelskiej komunikacji miejskiej rozwiązań i metod płatności. Mieszkańcy będą mogli korzystać z nowej taryfy biletowej, która oferować będzie rozwiązania: płacisz za tyle, ile przejedziesz – taryfa przystankowa (check-in/out), bilety okresowe na określoną liczbę dni, elektroniczna portmonetka – gromadzenie środków do zakupu biletów, płatność za przejazd bezpośrednio z karty płatniczej w nowoczesnym kasowniku EMV.

Zaprojektowana aplikacja mobilna, czyli tzw. „karta w komórce” umożliwi pasażerowi sprawdzenie danych dotyczących jego konta (historia transakcji, stan doładowania) oraz skorzystania z „planera podróży” wraz ze sprawdzeniem najbardziej korzystnej ceny dla planowanego przejazdu czy zakupu biletów z niedostępnej dotychczas w Lublinie taryfy przystankowej, z zastosowaniem (check-in/out) i okresowych na dowolną ilość dni.

Stworzona zostanie także zupełnie nowa strona www, która umożliwi dostęp do portalu i konta pasażera. Znajdą się tam informacje dotyczące stanu konta (odrębnie dla każdego z nośników, czy usług) historii transakcji, a także m.in. kalkulator cen biletu okresowego (na dowolną zadaną ilość dni) oraz sklep internetowy z opcją „moje ulubione bilety”.

Uruchomienie nowego systemu biletu elektronicznego będzie możliwe dzięki stworzeniu nowoczesnej infrastruktury, która pozwoli na korzystanie ze wszystkich udogodnień. Chodzi o serwerownie z wyposażeniem i systemem backup do obsługi nowego systemu, biletomaty stacjonarne (55 sztuk), terminale doładowujące, czy czytniki kontrolerskie. Konieczne będzie także doposażenie pojazdów w biletomaty mobilne (50 sztuk) oraz w dodatkowe kasowniki EMV do obsługi zbliżeniowych kart bankowych.

Uruchomienie nowego systemu planowane jest w 2021 roku. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu unijnego „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej”.

Lubelski Bilet Elektroniczny – to około 260 tysięcy wprowadzonych użytkowników, z których około 80-90 tysięcy jest aktywnych na co dzień. Obecny system funkcjonuje od sierpnia 2008 roku, nie posiada własnej sieci kodowań biletów elektronicznych (urządzenia jak i sklep www są własnością zewnętrznych dystrybutorów). Pasażerowie korzystają z karty z fizycznym zapisem biletów. Obecnie dostępnych jest 6 zewnętrznych aplikacji na telefon komórkowy, które służą do sprzedaży biletów jednoprzejazdowych i czasowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Karta płatnicza biletem nie tylko w dużych miastach

Komunikacja

Karta płatnicza biletem nie tylko w dużych miastach

Jakub Dybalski 29 stycznia 2019

Kraków. Już 150 tys. krakowian może mieć Kartę Krakowską

Prawo & Finanse

Kraków. Już 150 tys. krakowian może mieć Kartę Krakowską

jd/inf. pras. 09 stycznia 2019

Nowy Skycash jeszcze bardziej intuicyjny i czytelny [film]

Komunikacja

Nowy Skycash jeszcze bardziej intuicyjny i czytelny [film]

Michał Szymajda 01 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5