Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Lublin kupuje przegubowe elektrobusy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Lublin kupuje przegubowe elektrobusy
fot. MJ
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozpisał przetarg na dostawy siedmiu autobusów elektrycznych klasy mega wraz z ładowarkami do rozmieszczenia na terenie zajezdni. Realizacja zamówienia zakończy się przed połową 2023 r.

ZTM w Lublinie wymaga pojazdów o długości 17,5-18,75 m, mieszczących co najmniej 120 osób, w tym min. 40 na miejscach siedzących, z czego 10 będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazdy powinny posiadać cztery pary drzwi dwuskrzydłowych (po dwie na człon). Wymagana jest niska podłoga na całej długości, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Autobus powinien być klimatyzowany. Wymagane jest ogrzewanie mieszane elektryczno-spalinowe. W pojeździe powinny znaleźć się żółte poręcze oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Wymagane są okna przesuwne, monitoring, biletomat, kasowniki, system informacji pasażerskiej z ekranami LCD, LED i automatycznymi zapowiedziami głosowymi, nagłośnienie, system zliczania pasażerów.

Zalecany jest jeden centralny silnik, zabudowany przed osią napędową, napędzający most napędowy. Dopuszczone jest jednak rozwiązanie z dwoma silnikami trakcyjnymi o identycznych parametrach, zabudowanymi w portalowej osi napędowej. Całkowita moc silnika bądź silników wynosić musi co najmniej 240 kW. Wymagane są baterie litowo-jonowe o pojemności min. 150 kWh, pozwalające na przejechanie 40 km między doładowywaniami. W skład zamówienia wchodzi dostawa trzech ładowarek podwójnych (umożliwiających ładowanie jednego autobusu mocą min. 120 kW lub dwóch mocą min. 60 kW) oraz jednej ładowarki pojedynczej, stacjonarnych małej mocy, przeznaczonych do ładowania wolnego (do ładowania pojazdu mocą min. 60 kW). Ponadto pojazdy powinny być wyposażone w złącze pantografowe na dachu. Zamawiający zaleca też montaż paneli fotowoltaicznych o mocy min. 1 kWp dla poprawy bilansu energetycznego.

Termin składania ofert mija 16 lutego. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawy co najmniej trzech autobusów elektrycznych, lub autobusów, których układ napędowy wspomagany jest silnikiem elektrycznym, lub trolejbusów wyposażonych w autonomiczny układ jazdy zasilany z baterii litowo-jonowych, lub trzech autobusów, w których jednostką napędową jest silnik/ silniki elektryczne, a podstawowym źródłem energii są baterie zasilane z wodorowych ogniw paliwowych.

O wyborze decydują cena (60%), warunki techniczne (22%), gwarancja (13%), zużycie energii (5%). Pod uwagę brane będą elektryczny układ napędowy, maksymalny prąd ładowania i rozładowania ogniw elektrochemicznych baterii trakcyjnych, całkowita pojemność autobusu oraz system ogniw fotowoltaicznych. Zamówienie powinno zostać zrealizowane do końca maja 2023 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Lublin pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Komunikacja

Lublin pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Redakcja/inf. pras 14 listopada 2023

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Lublin pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Komunikacja

Lublin pokazał nową siatkę komunikacji miejskiej

Redakcja/inf. pras 14 listopada 2023

Kto będzie wozić pasażerów lubelskiej komunikacji?

Komunikacja

Kto będzie wozić mieszkańców Lublina? Kolejny przetarg

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij