Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Londyn. Zielone światło dla pieszych ma się palić dłużej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-09-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Londyn. Zielone światło dla pieszych ma się palić dłużej
fot. Stefan Tiran, lic. CC 3.0zielone światło
Brytyjska organizacja pozarządowa Living Streets opublikowała raport, w którym wzywa rząd do zmian w przepisach dotyczących świateł na przejściach dla pieszych. Publikacja powtarza zalecenia, które komisja ds. transportu londyńskiej rady miejskiej przedstawiła kilka miesięcy temu.

Głównym zaleceniem jest zmiana przyjętych wytycznych dla obliczania ile czasu mają się palić światła na przejściu dla pieszych. Od kilkudziesięciu lat uznaje się, że pieszy porusza się z prędkością 1,2 m/s. Na tej podstawie oblicza się, jak długo ma się palić zielone światło, by wszyscy mogli bezpiecznie przejść przez zebrę.

Living Streets zaleca, by do obliczeń brać pod uwagę prędkość 0,8 m/s. Wszystko dlatego, ze w Londynie mieszka coraz więcej osób starszych. Coraz częściej zdarza się, że nie są w stanie zdążyć przejść przez jezdnie. Przyjęcie, że przeciętnie piesi poruszają się wolniej oznaczałoby, że zielone światła na przejściach paliłyby się mniej więcej trzy sekundy dłużej.

– Trzy sekundy to niewiele dla kierowcy, ale dla starszej osoby może to być istotny powód, dla której będzie się ona czuła pewnie i bezpiecznie poza progiem własnego domu – tłumaczy w rozmowie z „Guardianem” Tom Platt z Living Streets.

Raport jest zbieżny z tym co ustaliła londyńska rada miejska już w kwietniu. W tamtejszym raporcie również zalecano uznanie, że piesi poruszają się średnio z prędkością 0,8 m/s i w związku z tym należało by dokonać przeglądu przejść dla pieszych, wskazując te, w których tzw. „Green Man Time” się zmienił.

Raport londyńskiej komisji ds. transportu był pochodną danych dotyczących wypadków w 2012 r. W tym czasie na ulicach Londynu zginęło 69 pieszych, a 1054 osoby zostały poważnie ranne. W tym samym czasie na ulicach brytyjskiej stolicy życie straciło 14 rowerzystów. Zauważono, że choć przez dekadę liczba wypadków na ulicach systematycznie spadała, to od 2011 r. rośnie znowu. Poza wydłużeniem czasu na zielone światło komisja rekomendowała też m.in. przyjęcie programu „Vision Zero”, czyli podejścia władz miasta (związanego z odpowiednimi praktykami podczas przebudowywania ulic, określania przepisów ruchu, czy edukacją) mającego na celu dążenie do tego by w danym roku nikt nie zginął na ulicy.

Nie tylko Brytyjczycy zaczęli zwracać uwagę na krótko palące się zielone światło. Niedawno pisaliśmy o przykładzie z Singapuru, który od kilku lat testuje karty miejskie osób w wieku 60+. Taka karta przyłożona do sygnalizatora na przejściu dla pieszych gwarantuje, że przy najbliższej zmianie świateł zielone będzie się paliło od 3 do 13 sekund dłużej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5