Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Pat ws. tramwajów na Kilińskiego. Wielomiesięczna przerwa w ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
08-07-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Pat ws. tramwajów na Kilińskiego. Wielomiesięczna przerwa w ruchu
fot. Kasper FiszerTramwaj skierowanej na objazd linii 9
Mające potrwać kilka dni utrudnienia w ruchu związane ze stanem kamienicy przy ul. Kilińskiego przedłużą się nie o parę tygodni, a miesięcy. Walący się gmach jest bowiem zabytkiem, a miasto twierdzi, że oczekiwania konserwatora zabytków są niemożliwe do spełnienia. Na razie nie wiadomo więc, jakie działalnia zostaną podjęte, by zlikwidować ryzyko katastrofy budowlanej. Bez tego zaś tramwaje nie będą mogły wrócić na nieczynne torowisko.

Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o znaczącym wydłużeniu okresu wyłączenia z ruchu tramwajowego fragmentu ul. Kilińskiego od Narutowicza do Pomorskiej. Po pojawieniu się zagrożenia budowlanego miasto zapewniało, że zamknie tę ważną trasę w ścisłym Śródmieściu na kilka dni. Teraz wiemy już, że przerwę w przewozach będzie trzeba liczyć nie w dniach czy tygodniach, a w miesiącach.

Częściowa rozbiórka nie wystarczyła. Tramwaj zagrażałby pozostałej części budynku

– Nie wiadomo, kiedy tramwaje wrócą na swoje trasy – nie ukrywa Marcin Masłowski, rzecznik prasowy prezydenta Łodzi. Tłumaczy, że sytuacja związana z bardzo złym stanem miejskiej kamienicy, który wymusił skierowanie kilku linii na objazdy, okazała się bardziej złożona, niż sądzono pierwotnie. Walący się gmach ma bowiem charakter zabytkowy, a naprawa uszkodzeń ma być bardzo skomplikowana. – Naszym zdaniem jedynym wyjściem jest ocalenie elementów zabytkowych, wyburzenie i odbudowa nieruchomości – usłyszeliśmy w Urzędzie Miasta Łodzi.

Nasz rozmówca twierdzi, że samorząd długo starał się o przejęcie kamienicy i zamierzał wyremontować ją w ramach rewitalizacji obszarowej Śródmieścia. – Niestety stan budynku po ostatniej zimie był i pozostaje tragiczny. Jego remont jest nieopłacalny i niemożliwy zdaniem specjalistów – mówi. W związku z tym nadzór budowlany zgodził się na częściowe wyburzenie kamienicy. – Ale to za mało – podkreślają służby prasowe UMŁ.

Miasto: Oczekiwania konserwatora są nierealne. Bez zmiany jego decyzji ruch nie wróci

Już po przeprowadzeniu wspomnianych prac rozbiórkowych pozostała część obiektu nadal grozi zawaleniem, czego skutkiem jest dalsze zamknięcie Kilińskiego. Czy można choć w pewnym przybliżeniu określić, kiedy wrócą tam tramwaje? – Ruch należy do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – ocenia przedstawiciel lokalnego samorządu. Przekonuje, że żądane przez WKZ zabezpieczenie kamienicy nie jest właściwym rozwiązaniem. Wydział Lokali Miejskich UMŁ zamówił bowiem ekspertyzę, z której – według relacji naszego rozmówcy – wynika, że sama próba zabezpieczenia budynku wiąże się z ryzykiem jego zawalenia, co z kolei powodowałoby zagrożenie zdrowia i życia robotników budowlanych.

Marcin Masłowski cytuje przy tym fragmenty opracowania, zgodnie z którymi wyczerpana jest nośność ścian. Ugięte są też drewniane belki stropowe. Zdaniem ekspertów działających dla UMŁ w bardzo złym stanie mają być też m.in. belki schodów w oficynie poprzecznej budynku. Wszystko wskazuje więc na to, że spore utrudnienia w rejonie Dworca Fabrycznego będą towarzyszyć łodzianom jeszcze długo.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5