Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Łódź: Nowy przetarg na rower publiczny. Terminy późniejsze o miesiąc

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-08-26 15:31
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Nowy przetarg na rower publiczny. Terminy późniejsze o miesiąc
fot. Zorro2212, lic. CC BY-SA 4.0
To już czwarty przetarg na operatora Łódzkiego Roweru Publicznego. Wiadomo już, że nie uda się uruchomić systemu (nawet w ograniczonej skali) w marcu przyszłego roku – pierwszych 500 jednośladów ma być dostępnych od 1 kwietnia. Inne warunki zamówienia nie uległy istotnym zmianom, co pozwala mieć wątpliwości, czy i tym razem postępowanie nie będzie bezskuteczne.

Operator będzie musiał udostępnić i utrzymywać w sprawności w latach 2021-2024 system rowerów publicznych trzeciej lub czwartej generacji (z rowerami dokowanymi w elektrozamkach lub przypinanymi do stojaków, ale tylko w wyznaczonych miejscach). Od 1 kwietnia 2021 r. ma być dostępnych 500 rowerów w 48 stacjach w strefie śródmiejskiej. 1 maja powinien pojawić się kolejny tysiąc rowerów i 102 stacje. Podobnie jak w poprzednich przetargach, zamawiający zastrzegł sobie możliwość złożenia zamówienia uzupełniającego do 50% wartości podstawowego kontraktu.

Stacje (w formie klasycznej lub jako grupy stojaków) mają znaleźć się w większości w miejscach znanych już łodzianom z pierwszej edycji w latach 2016-2019. – Nowy operator systemu ma położyć większy nacisk na serwis i utrzymanie rowerów – zapowiada łódzki Urząd Miasta.

Otwarcie ofert ma nastąpić 1 października. Przypomnijmy: poprzednie trzy przetargi zakończyły się niepowodzeniem. W pierwszym nie zgłosił się żaden chętny. W drugim wymagania zostały obniżone, jednak obie startujące firmy (Homeport i konsorcjum Orange Polska – Roovee) złożyły zbyt drogie oferty. Ostatecznie postępowanie anulowano, jako powód podając poszukiwanie oszczędności w obliczu pandemii koronawirusa. Trzeci, z tymi samymi uczestnikami (ponownie przekraczającymi kosztorys), został odwołany z powodu błędów merytorycznych w ofertach.

Zdaniem części komentatorów przyczyną niepowodzeń był brak realizmu przy obliczaniu kosztorysu po stronie miasta. – Koszty pracy przez ostatnie 4 lata mocno wzrosły, tymczasem ZDiT zamówił większy system w oparciu o wskaźniki sprzed 6 lat. Nie miało to szans powodzenia – ocenił po pierwszej edycji prezes Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Hubert Barański. Pojawiały się, między innymi, postulaty zmiany taryfy w sposób zapewniający operatorowi większe przychody (np. poprzez ograniczenie czasu darmowego wypożyczenia). Wskazywano też na zbyt późne ogłaszanie kolejnych przetargów – uczestnicy postępowania musieli przez to liczyć się z krótszym czasem na przygotowanie się do realizacji, co mogło skłaniać ich do zawyżania cen lub rezygnacji ze składania ofert.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5