Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Nowa hala przy Telefonicznej już otwarta

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2019-02-28 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Nowa hala przy Telefonicznej już otwarta
fot. Roman Czubiński
Łódzkie MPK uroczyście otworzyło nową część swojej największej zajezdni przy ul. Telefonicznej. To pierwszy obiekt zaplecza przewoźnika zaprojektowany i wykonany specjalnie z myślą o serwisowaniu wagonów niskopodłogowych. W hali znajduje się 10 stanowisk dla tramwajów oraz garaże dla dźwigów samobieżnych.

Hala ma powierzchnię użytkową 3960 metrów kwadratowych. Na każdym z pięciu torów znajdują się dwa stanowiska stanowisk przeglądowo-naprawcze. Pracownicy serwisu mogą korzystać na nich z wielu urządzeń będących nowością w MPK, takich jak ruchome pomosty do prac przy aparaturze dachowej czy odsuwana, sztywna sieć trakcyjna. Aby dostęp do mechanizmów wagonu był wszechstronny, wybudowano także kanały, estakady, pomosty, żurawie oraz mobilne podnośniki kolumnowe. W bocznej części obiektu znajdują się garaże dla ciężarówek z dźwigami tramwajowymi.

Oprócz wyposażenia technicznego hala wyróżnia się też komfortowym zapleczem socjalnym. Aby zminimalizować ryzyko wypadków, wprowadzono system logowania się pracowników przy wejściu. Tylko zalogowane w systemie osoby z autoryzowanym dostępem będą mogły wykonywać czynności takie, jak np. włączanie napięcia w sieci trakcyjnej.

– Zmienia się stan łódzkiej komunikacji miejskiej. Kolejne zakupy nowych wagonów tramwajowych zmuszają MPK do modernizacji bazy utrzymaniowej – mówi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. Nowa hala serwisowa pomoże utrzymać coraz liczniejsze tramwaje niskopodłogowe w dobrym stanie, tak by służyły jak najdłużej.

Jak podkreśla prezes MPK Łódź Zbigniew Papierski, inwestycja nie byłaby możliwa, gdyby nie fundusze europejskie. – Pochodziły z nich blisko trzy czwarte środków, które wydaliśmy na budowę – zaznacza. Cała inwestycja kosztowała 10,5 mln zł. Co rzadko spotykane w przypadku dużych przedsięwzięć infrastrukturalnych, została oddana do użytku w terminie. – Inwestycja z powodu krótkiego terminu nie była łatwa, dzięki mobilizacji zespołu i dobrej współpracy z inwestorem ukończyliśmy ją jednak w terminie – przyznaje prezes wykonawcy (radomszczańska firma Inkomet) Jan Skubisz.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Co z podmiejskim taborem tramwajowym?

Komunikacja

Łódź: Co z podmiejskim taborem tramwajowym?

Kasper Fiszer 25 lutego 2019

Łódź zamawia dokumentację dla Przybyszewskiego

Komunikacja

Łódź zamawia dokumentację dla Przybyszewskiego

Roman Czubiński 22 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5