Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Doły zostaną bez tramwaju. Kolejne awaryjne zamknięcie torowiska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
11-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Doły zostaną bez tramwaju. Kolejne awaryjne zamknięcie torowiska
fot. Kasper FiszerTramwaj na pętli Doły
W najbliższym czasie zawieszone zostanie kolejne połączenie tramwajowe w aglomeracji łódzkiej – na osiedle Doły na łódzkim Marysinie. O wstrzymanie ruchu zawnioskowało już MPK. Tłumaczy to złym stanem infrastruktury. Dalsza eksploatacja torowiska zagrażałaby zdaniem miejskiej spółki bezpieczeństwu pasażerów.

Przed kilkoma tygodniami zamknięto ruch tramwajowy na odcinku od pętli Marysin Warszawska do skrzyżowania ulic Warszawskiej i Skrzydlatej. Od dłuższego czasu tramwaje nie kursują także po ul. Dąbrowskiego i na liniach podmiejskich wybiegających z Łodzi do Zgierza, Ozorkowa, Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Tymczasem łódzkie MPK przygotowuje się do kolejnego awaryjnego zamknięcia trasy tramwajowej z uwagi na jej bardzo zły stan techniczny.

MPK: Ruch należy wstrzymać jak najszybciej

Mowa tu o linii do pętli Doły, na której zawracają tramwaje linii 1 i 6. Przewoźnik wystąpił już do miasta z wnioskiem o wstrzymanie tam ruchu tramwajowego. – Chodzi o odcinek od węzła Franciszkańska – Wojska Polskiego do pętli, który biegnie ulicami Wojska Polskiego i Strykowską – mówi Bartosz Stępień z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy wprowadzone zostaną zmiany w układzie tras.

Tym niemniej, jak mówi nasz rozmówca, nieodległe w czasie zamknięcie odcinka jest już pewne. – Ze względu na bezpieczeństwo pasażerów chcemy wstrzymać ruch jak najszybciej – zaznacza. Ostateczną decyzję o terminie zawieszenia przewozów będzie podejmować Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.

Czy MPK uda się samodzielnie obsłużyć linie zastępcze?

Jakie problemy wymuszają tak radykalne ruchy? – Chodzi m.in. o nadmierne zużycie główki szyny, zapadnięcia boczne i pionowe toru oraz o nadmierne zużycie przewodu jezdnego – twierdzi Bartosz Stępień. Wiadomości o złym stanie infrastruktury nie są w tym przypadku nowiną. Już od kilku lat tramwaje kursowały tam z minimalną prędkością, a niedawno konieczna była awaryjna naprawa torowiska na jednym ze skrzyżowań, na którym zużycie toru bezpośrednio zagrażało bezpieczeństwu ruchu. Miasto otrzymało środki na kompleksowy remont trasy połączony z jej przedłużeniem do przystanku kolejowego Łódź-Marysin, ale będzie on przeprowadzony w perspektywie kilkuletniej. Przerwa w ruchu będzie więc wyjątkowo długa.

Istotną kwestią w tej sprawie wydaje się również funkcjonowanie komunikacji zastępczej. MPK już dziś obsługuje bowiem szereg linii autobusowych uruchomionych w zamian za zawieszone połączenia tramwajowe. Sytuacja taborowa już wcześniej skłaniała miejską spółkę do poszukiwań podwykonawcy. Czy więc przewoźnik dysponuje wystarczającym potencjałem, by zrealizować dodatkowe zadanie? – Będziemy szukać najlepszego rozwiązania – mówi jedynie Bartosz Stępień.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5