Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Bilety elektroniczne można zapisywać na karcie płatniczej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Bilety elektroniczne można zapisywać na karcie płatniczej
fot. MPK Łódź
W biletomatach mobilnych łódzkiego MPK udostępniono niedawno możliwość kodowania biletów jednorazowych na kartach płatniczych. Przewoźnik przekonuje, że nowe rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo pasażerów w dobie pandemii.

MPK i dostawca urządzeń, firma Mera Systemy, wprowadziły bilet elektroniczny, zapisywany na karcie płatniczej albo w aplikacji w telefonie komórkowym. Aby kupić bilet, pasażer nie musi teraz wyjmować z automatu wydruku. W razie kontroli wystarczy przyłożyć kartę do czytnika kontrolerskiego, na którym wyświetlają się wtedy kupione przez pasażera bilety.

Bilet elektroniczny jest ważny od momentu zakupu. Z tego powodu nie można kupić go w biletomacie stacjonarnym. – Po wybraniu odpowiedniego biletu (np. 20-minutowego, ważnego obecnie 40 minut) naciskamy przycisk „kupuję”, następnie wybieramy opcję „płatność kartą płatniczą” i na ekranie biletomatu pojawia się do wyboru „bilet elektroniczny przypisany do karty płatniczej” albo „bilet papierowy”. Wybieramy pierwszą opcję i przykładamy kartę do czytnika – wyjaśnia zasady obsługi nowego systemu MPK. Bilety elektroniczne dają też możliwość przesiadki.

Podróżny może sprawdzić w biletomacie liczbę, rodzaj i pozostały czas ważności kupionych wcześniej przez siebie biletów. W tym celu należy nacisnąć przycisk „sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej” i przyłożyć kartę do czytnika. Odpowiednie informacje wyświetlą się wtedy na ekranie.

Druga nowa opcja to zakup biletu poprzez smartfon z aplikacją płatniczą. Zamiast karty trzeba wtedy przyłożyć do czytnika telefon.

Od kliku lat łódzki przewoźnik stara się rozwijać sieć dystrybucji biletów i płatności za nie, wprowadzając nowe kanały sprzedaży. Bilety można kupować w automatach stacjonarnych i mobilnych (dostępnych w każdym autobusie i tramwaju), poprzez aplikacje mobilne, a także w działających wciąż – choć coraz mniej licznych – tradycyjnych kioskach i sklepach. Na dwóch, jak dotąd, liniach – 10 i 11 z wariantami – wprowadzono też specjalną taryfę przystankową, której czytniki często ulegają jednak awariom.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij