Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kto dostarczy tabor techniczny dla Tramwajów Warszawskich?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kto dostarczy tabor techniczny dla Tramwajów Warszawskich?
fot. Panek, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Tramwaje Warszawskie chcą przeprowadzić kompleksową wymianę taboru technicznego. W ogłoszonym przetargu na dostawę sześciu tramwajów technicznych i dwóch doczep wpłynęły dwie oferty.

Przetarg Tramwajów Warszawskich oznacza zupełną zmianę filozofii i podejścia względem pojazdów specjalistycznych. Do tej pory tabor techniczny spółek tramwajowych składał się głównie ze starych, przerobionych wagonów pasażerskich. – Aktualnie eksploatowane wagony techniczne powstały na bazie tramwaju typu K i zostały wyprodukowane w ubiegłym wieku. Tramwaje te są już mocno wyeksploatowane i wymagają napraw. W przypadku jakiejkolwiek awarii trudno jest też o części zamienne. Dlatego tramwaje te będą stopniowo wycofywane z ruchu – wyjaśniał nam Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

W postępowaniu na dostawę na dostawę sześciu tramwajów technicznych i dwóch doczep wpłynęły dwie oferty. Tańszą, opiewającą na kwotę ok. 21,7 mln zł brutto, złożyła firma ZPS ze Stargardu Szczecińskiego. Spółka specjalizuje się w produkcji i naprawie maszyn do utrzymania sieci trakcyjnej kolejowej, tramwajowej. ZPS dostarczał już lokomotywę manewrową dla warszawskiego metra. Druga z kolei była firma FPS Cegielski z Poznania z kwotą ok. 23,2 mln zł brutto. Obie oferty mieszczą się w założonym przez Tramwaje Warszawskie kosztorysie (ok. 24 mln zł brutto). O wyborze zadecyduje najniższa cena.

Wyłoniony wykonawca w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy będzie musiał dostarczyć sześć tramwajów technicznych z napędem energoelektronicznym z pługami odśnieżnymi. Oferent powinien dostarczyć także dwa wagony doczepne bierne (przyczepy) – jeden krótki do przewozu materiałów sypkich i jeden długi do przewozu materiałów służących do budowy i remontów torowisk (w tym szyn o długości 18 metrów, wystających poza przyczepę). Dostarczone tramwaje – o długości od 12,5 do 14 m – mają być dwukierunkowe, z możliwością łączenia w dwuwagonowe składy. Ich podstawowym celem jest obsługa, naprawa, utrzymanie infrastruktury torowej, łącznie z odśnieżaniem torowisk, przewozem i zasilaniem specjalistycznego sprzętu, transportem ładunków oraz niezbędnej załogi.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5