W związku z decyzją Hamburga o rezygnacji z autobusów innych niż z napędem elektrycznym lub wodorowym, do 2025 roku do niemieckiej metropolii trafi co najmniej 530 elektrobusów. Operator publicznego transportu w Hamburgu, Hamburger Hochbahn opublikował właśnie listę dostawców nowych elektrycznych pojazdów.
Wstępne ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia przetargu ramowego na ponad 100 autobusów dostarczanych w latach 2021 i 2022 miasto opublikowało we wrześniu ubiegłego roku. Do 2025 r. do miasta ma trafić jednak aż 530 nowych autobusów elektrycznych, a do roku 2030 hamburska flota ma cała zostać przekierowana na napęd elektryczny.
18 sierpnia Hamburger Hochbahn opublikował listę potencjalnych dostawców 530 elektrobusów. Oprócz marek Man i Mercedes-Benz znalazł się na niej również polski Solaris. Producent z Bolechowa zaoferował swoje autobusy Urbino o długości 12 i 18 m.
− Bycie w trójce kluczowych dostawców łącznie 530 autobusów elektrycznych dla klienta z Hamburga, to ogromnie nobilitujące dla naszych dokonań w obszarze elektromobilności, wydarzenie. Jest to formuła umowy ramowej, z której zamawiający może skorzystać w różnym zakresie. Mam jednak nadzieję, że firma Solaris będzie dostarczać w najbliższych czterech latach zarówno modele dwunastometrowe, jak i przegubowe i tym samym utrzymamy pozycję lidera rynku autobusów elektrycznych w Europie – powiedział, cytowany w komunikacie Solarisa jego wiceprezes, Petros Spinaris.
W ofercie Solarisa znalazły się dwa modele Solaris Urbino: 12 electric oraz 18 electric. Oba mają posiadać baterie o dużej pojemności Solaris High Energy+, silniki zintegrowane z osią napędową, ładowane przez złącze plug-in.
Warto przypomnieć, że
autobusy Solarisa jeżdzą już po ulicach Hamburga. W lutym 2019 r. do miasta wjechały zamówione rok wcześniej pierwsze Solarisy Urbino 12, wspomagając wysiłki miasta na rzecz bezemisyjnego transportu publicznego. Do tej pory kursuje tam 13 autobusów bateryjnych polskiego producenta.