Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris dostarczył pierwsze elektrobusy do Hamburga z nowego zamówienia

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-02-13 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Solaris dostarczył pierwsze elektrobusy do Hamburga z nowego zamówienia
fot. Hochbahn
Solaris dostarczył pierwsze elektrobusy do Hamburga z nowego zamówienia
Solaris dostarczył pierwsze elektrobusy do Hamburga z nowego zamówienia
Solaris dostarczył pierwsze elektrobusy do Hamburga z nowego zamówienia
Najnowsze autobusy elektryczne Solaris Urbino 12 wyjechały w poniedziałek na ulice Hamburga, wspomagając wysiłki miasta na rzecz bezemisyjnego transportu publicznego. Dwa pojazdy z dziesięciu zamówionych kursują już w regularnym ruchu pasażerskim.

Wraz z autobusami dostarczanymi w poprzednich latach, flota elektrycznych solarisów w barwach Hochbahn do końca roku wzrośnie do 15 pojazdów. Elektrobusów będzie jednak więcej, bo równolegle do zamówienia z Bolechowa, 20 autobusów elektrycznych dostarcza do Hamburga Mercedes.

– Wraz z nowymi pojazdami konsekwentnie dążymy do przejścia na całkowicie bezemisyjną flotę autobusową. To chroni nasze środowisko, zapewnia lepszą jakość powietrza i wyznacza nowe standardy mobilności w mieście – podkreśliła Claudia Güsken, członek zarządu Hochbahn ds. operacyjnych i HR.

– Bardzo się cieszę, że dzięki naszym autobusom elektrycznym sukcesywnie zmierzamy do mobilności przyjaznej dla środowiska i ku bezemisyjnemu transportowi publicznemu. Elektryczne autobusy zapewniają czystsze powietrze i mniej hałasu. To podwójna korzyść dla każdego mieszkańca – powiedział prezes Solarisa, Javier Calleja, który przyjechał do hanzeatyckiego miasta na pierwszą podróż z pasażerami.

Dziesięć Urbino 12 electric zostało zamówionych przez Hochbahn w ubiegłym roku. Autobusy ładowane za pomocą wtyczki podczas pobytu w zajezdni mają gwarantowany zasięg 150 kilometrów. Trzydrzwiowy elektryczny Urbino 12 zabierze na pokład 70 pasażerów, z czego 25 na miejscach siedzących. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Energy o mocy 240 kWh. Baterie zasilane są także poprzez rekuperację. Podczas hamowania dwa silniki elektryczne zamontowane przy osi napędowej zamieniają energię kinetyczną pojazdu z powrotem w energię elektryczną.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5