Rosyjska firma Uraltransmasz dostarczyła nowe tramwaje do Eupatorii na Półwyspie Krymskim, będącym od kontrolą Rosji. W sumie do końca roku przyjedzie 27 częściowo niskopodłogowych jednoczłonowych wagonów.
11 czerwca w Eupatorii odbyła się uroczysta prezentacja tramwajów 71-411 i 71-411-03. Kontrakt, podpisany na początku tego roku, zakłada dostawy 27 wagonów jednoczłonowych. Wersja jednokierunkowa 71-411, wyposażona w trzy pary drzwi, przeznaczona jest do obsługi linii magistralnej nr 1, a dwukierunkowe tramwaje 71-411-03, z dwiema parami drzwi z każdej strony (przednie i środkowe) – do obsługi linii sezonowych. Nowe wagony mają zacząć wozić pasażerów w czerwcu. Dostawy tramwajów zaplanowano do końca roku.
Dostarczone do Eupatorii wagony to modyfikacja wagonów 71-412, które Uraltansmasz produkuje dla standardów systemów tramwajowych o rozstawie 1520 mm. Wersja na wąski tor charakteryzuje się węższym pudłem – 2,2 m zamiast 2,5 m.
W Eupatorii znajduje się sieć o długości ok. 20 km, obsługiwana przez cztery linie. To jeden z nielicznych systemów o rozstawie 1000 mm, co stanowiło wyzwanie w zakresie taboru. Obecnie jeżdżą tu tramwaje Tatar KT4 i starsze Gotha T57, wyprodukowane na przełomie lat 50. i 60. XX w. Eupatoria to zarazem jedyny działający obecnie system tramwajowy na Krymie, kontrolowanym od 2014 r. przez Rosję (
unikalny tramwaj w Mołocznem pozostaje nieczynny; postępująca degradacja infrastruktury czyni wznowienie ruchu w zasadzie niemożliwym).