Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Krym: Nowe tramwaje dotarły do Eupatorii

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rosyjska firma Uraltransmasz dostarczyła nowe tramwaje do Eupatorii na Półwyspie Krymskim, będącym od kontrolą Rosji. W sumie do końca roku przyjedzie 27 częściowo niskopodłogowych jednoczłonowych wagonów.

11 czerwca w Eupatorii odbyła się uroczysta prezentacja tramwajów 71-411 i 71-411-03. Kontrakt, podpisany na początku tego roku, zakłada dostawy 27 wagonów jednoczłonowych. Wersja jednokierunkowa 71-411, wyposażona w trzy pary drzwi, przeznaczona jest do obsługi linii magistralnej nr 1, a dwukierunkowe tramwaje 71-411-03, z dwiema parami drzwi z każdej strony (przednie i środkowe) – do obsługi linii sezonowych. Nowe wagony mają zacząć wozić pasażerów w czerwcu. Dostawy tramwajów zaplanowano do końca roku.

Dostarczone do Eupatorii wagony to modyfikacja wagonów 71-412, które Uraltansmasz produkuje dla standardów systemów tramwajowych o rozstawie 1520 mm. Wersja na wąski tor charakteryzuje się węższym pudłem – 2,2 m zamiast 2,5 m.

W Eupatorii znajduje się sieć o długości ok. 20 km, obsługiwana przez cztery linie. To jeden z nielicznych systemów o rozstawie 1000 mm, co stanowiło wyzwanie w zakresie taboru. Obecnie jeżdżą tu tramwaje Tatar KT4 i starsze Gotha T57, wyprodukowane na przełomie lat 50. i 60. XX w. Eupatoria to zarazem jedyny działający obecnie system tramwajowy na Krymie, kontrolowanym od 2014 r. przez Rosję (unikalny tramwaj w Mołocznem pozostaje nieczynny; postępująca degradacja infrastruktury czyni wznowienie ruchu w zasadzie niemożliwym).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Roman Czubiński 13 lipca 2024

Amsterdam: Strefa Tempo 30 objęła większość miasta

Mobilność

Helsinki: Nowa linia lekkiej kolei. Będą następne

Komunikacja

Helsinki: Nowa linia lekkiej kolei. Będą następne

Roman Czubiński 26 października 2023

Zobacz również:

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Przemysław Farsewicz 25 września 2024

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Komunikacja

Luksemburg rozszerza sieć tramwajową

Roman Czubiński 13 lipca 2024

Amsterdam: Strefa Tempo 30 objęła większość miasta

Mobilność

Helsinki: Nowa linia lekkiej kolei. Będą następne

Komunikacja

Helsinki: Nowa linia lekkiej kolei. Będą następne

Roman Czubiński 26 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij