MPK Kraków ponowiło trzy przetargi ramowe na dostawę łącznie 90 nowych tramwajów. Przewoźnik znów próbuje zakupić tabor 45-metrowy.
Zgodnie z zapowiedziami MPK Kraków rozpisało ponowne przetargi na dostawy nowych tramwajów w trzech wersjach - 32-metrowej (o długości w przedziale 32-34 metry) jednokierunkowej, dwukierunkowej o długości 32-34 metrów oraz jednokierunkowych wagonów o długości w przedziale 42-45 metrów. W każdych z trzech przypadków przetargi mają charakter ramowy, w ramach których dostawy określonej liczby wagonów będą odbywały się w oparciu o konkretne umowy realizacyjne.
W każdym z trzech postępowań MPK z Krakowa chce zakupić maksymalnie 30 wagonów, więc łączna liczba nowych tramwajów, jakie trafią pod Wawel, będzie wynosiła 90 pojazdów.
W każdym z przetargów wymagane jest, żeby potencjalni oferenci wykazali, że w ciągu 5 ostatnich lat należycie wykonali i przekazali do eksploatacji co najmniej 10 fabrycznie nowych, minimum 3-członowych tramwajów, z co najmniej 70% niskiej podłogi, które były napędzane silnikami prądu przemiennego, a co najmniej jeden z tych wagonów został dopuszczony do ruchu w krajach UE lub w państwach z którymi UE zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców.
Ponadto warunek doświadczenia zostanie spełniony jeśli oferenci wykażą, że w ciągu 5 ostatnich lat świadczyli usługi opieki technicznej polegające co najmniej na usuwaniu wad, usterek i awarii oraz wymianie części i podzespołów przez 12 kolejnych miesięcy dla minimum 10 fabrycznie nowych wieloczłonowych tramwajów, napędzanych silnikami prądu przemiennego, min. 70% niskiej podłogi, z wózkiem/wózkami zabudowanymi w części niskiej podłogi.
O wyborze najlepszej oferty w każdym z trzech przetargów zdecyduje cena - 50%, a także długość udzielonego okresu gwarancji - 6%, zużycie energii - 6%, liczba członów wagonu - 4% oraz parametry techniczne - 34%.
Jak na razie czekamy na dokładną specyfikację kupowanych wagonów.
Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu MPK Kraków otrzymało o
ferty w każdym z trzech postępowań. W przypadku krótszych wozów jednokierunkowych wpłynęły dwie oferty. Bozankaya wyceniła zamówienie na 449,269 mln zł, natomiast Stadler na 674,602 mln zł brutto. Budżet został określony na 369,3 mln zł.
Kolejne postępowanie dotyczyło maksymalnie 30 wozów dwukierunkowych o długości 32-34 m. Bozankaya wyceniła wtedy zlecenie na 463,697 mln zł brutto, a Stadler złożył ofertę na kwotę 764,137 mln zł brutto. Budżet został określony na 443,1 mln zł.
Przedmiotem kolejnego zamówienia była dostawa maksymalnie 30 tramwajów wieloczłonowych o długości 42-45 m. W tej części wystartowała jedynie Bozankaya z ofertą na kwotę 603,179 mln zł brutto. Budżet wynosił 553,8 mln zł.
Z powodu niemożności zwiększenia
budżetu krakowski przewoźnik musiał unieważnić każdą z części przetargu.