Urząd Miasta w Krakowie otworzył oferty w przetargu na opracowanie wielowariantowej koncepcji przedłużenia linii tramwajowej wzdłuż ul. Wielickiej od przystanku Prokocim Szpital do os. Rżąka. Wykonawca powinien też przewidzieć możliwość dalszego wydłużenia torowiska nad autostradą A4 w stronę Wieliczki. O zamówienie ubiega się sześć podmiotów.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy linii tramwajowej pomiędzy skrzyżowaniem ulic Wielickiej, Teligi, Kostaneckiego a osiedlem Rżąka wraz z pętlą tramwajową oraz parkingiem Park&Ride. Opracowanie powinno obejmować swoim zakresem obszar położony w Dzielnicy XII Bieżanów-Prokocim w rejonie ulic: Wielickiej, Kostaneckiego, Jakubowskiego, Rydygiera oraz Kosocickiej.
Jak podaje zamawiający, przebieg linii tramwajowej łączącej istniejące torowisko w ulicy Wielickiej (na wysokości przystanku Prokocim Szpital) z pętlą zlokalizowaną w pobliżu os. Rżąka powinien w maksymalnie możliwym stopniu obsłużyć os. Rżąka oraz nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie-Prokocimiu. Wykonawca przygotuje co najmniej cztery warianty, w tym dwa określone przez miasto. Jeden z nich zakłada przebieg wydzielonej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Wielickiej, a drugi – pasa autobusowo-tramwajowego. Co więcej, w każdym z wariantów wykonawca ma przeanalizować możliwość przedłużenia linii tramwajowej w kierunku Wieliczki – w szczególności kluczowa jest tutaj kwestia przekroczenia autostrady A4, wraz z dowiązaniem do układu drogowego po południowej stronie autostrady. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął 21 sierpnia. Wystartowało sześć podmiotów. Fehlings Krug Polska z siedzibą w Krakowie wycenił prace na 886,6 tys. zł brutto, Paweł Kudelski Progreg – na 896,7 tys zł, konsorcjum firm MP Kraków i Mosty Katowice – 959,4 tys. zł, Safege – 1,069 mln zł brutto, ARG Projektowanie Inwestycyjne z Krakowa – 1,095 mln zł, a Sweco Consulting – 1,213 mln zł brutto.
Budżet na ten cel wynosi 800 tys. zł brutto. Jeśli Kraków zdecyduje się zwiększyć środki, to o wyborze zdecydują cena (58%), dodatkowe doświadczenie osób wskazanych do realizacji zamówienia (42%). Warianty przebiegów mają być przygotowane do początku grudnia tego roku. Następnie wykonawca zajmie się raportem oddziaływania na środowisko. Zamówienie ma zostać wykonane do końca listopada 2021 r.