MPK Kraków ogłosiło przetarg na budowę czterech torów postojowych oraz sześciu rozjazdów po stronie zachodniej zajezdni Nowa Huta. – Budowa nowych torów umożliwi w przyszłości budowę nowego obiektu hali obsługowo-naprawczej bez dodatkowych utrudnień dla prowadzenia eksploatacji tramwajów – mówi Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków.
Przedmiotem przetargu jest II budowa czterech torów postojowych od strony zachodniej (nr 19-22) oraz sześciu rozjazdów wraz z przebudową sieci trakcyjnej. Wartość inwestycji szacowana jest na 8 mln zł netto. Na oferty zamawiający czeka do 19 marca. Na realizację przeznaczono 170 dni.
To już drugi etap większego projektu, związanego z budową nowej hali obsługowo-naprawczej oraz nowej wiązki torów. – W 2018 r. po otrzymaniu prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę, w drodze postępowania przetargowego wyłoniono wykonawcę I etapu polegającego na budowie czterech torów postojowych od strony zachodniej wraz z siecią trakcyjną i niezbędną infrastrukturą podziemną. Dodatkowo ten etap objął budowę podstacji trakcyjnej, wyburzenie istniejącej akumulatorni i budowę nowej – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków. Prace mają potrwać do końca maja 2019 r. – Budowa nowych torów umożliwi w przyszłości budowę nowego obiektu
hali obsługowo-naprawczej bez dodatkowych utrudnień dla prowadzenia eksploatacji tramwajów – dodaje Gancarczyk.
Nowohucka zajezdnia jest stale rozbudowywana i modernizowana. W 2017 r. oddano do użytku
nowoczesną myjnię dla tramwajów i autobusów, system dystrybucji piasku oraz dodatkowe tory. – Dzięki wykonanym pracom w miejscu zajmowanym przez starą halę oraz budynek socjalny powstała nowoczesna hala, w której funkcjonuje zamknięty obieg wody, system pozyskiwania wody deszczowej i możliwość obsługi różnych typów pojazdów. W obrębie hali przebudowano układ torowy. nowej hali powstała także część magazynowa i socjalno-biurowa. Dzięki temu poprawiły się warunki socjalne dla pracowników zaplecza i motorniczych – mówi Marek Gancarczyk. Jak dodaje, w miejscu wyburzenia pozostałych budynków powstały nowe miejsca postojowe m.in. dla pojazdów technicznych. Ponadto powstał również tor tramwajowy tzw. obwodowy, umożliwiający objechanie myjni bez konieczności wjazdu na nią. Powstała również tokarka podtorowa.