Partnerzy serwisu:
Mobilność

Konkurs na hyperloop wygrali studenci z MIT

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-02-08 11:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Konkurs na hyperloop wygrali studenci z MIT
zwycięski projekt Hyperloopa z MITżródło: MIT/FB
Studenci różnych kierunków z Massachusetts Institute of Technology wygrali konkurs zorganizowany przez miliardera Elona Muska. To oni pod koniec roku przetestują hyperloop na torze testowym budowanym właśnie w pobliżu kalifornijskiej siedziby SpaceX.

Musk od kilku lat głośno mówi o pomyśle na nowy środek transportu, który umożliwiłby podróż z Los Angeles do San Francisco w pół godziny. Hyperloop ma mieś postać kapsuły poruszającej się w zawieszonej tuż nad ziemią tubie. Dzięki lewitacji i niskiemu ciśnieniu ograniczono by do minimum wszelki opór, na jaki napotykałby poruszający się pojazd.

Miliarder, właściciel firm technologicznych, takich jak Tesla (m.in. samochody), czy PayPal (płatności elektroniczne) ogłosił konkurs, w którym, po wstępnej selekcji pozostało kilkaset projektów z całego świata, w tym dwa z Polski – studentów z łódzkiej politechniki, oraz warszawskiej firmy Carbon Workshop. Na przełomie stycznia i lutego projekty zaprezentowano w Teksasie. Tym, który spodobał się najbardziej, jest pomysł studentów z MIT. – Piękno tego pomysłu polega na jego pasywności i prostocie – tłumaczy szef zespołu Philippe Kirschen, specjalista od aeronautyki i astronautyki.

Niewielka, ważąca ok. ćwierć tony (nie licząc pasażerów i bagaży) kapsuła ma być przyspieszana dzięki napędowi zbudowanemu przez SpaceX, firmę Muska, która zorganizowała konkurs. W tubie będzie się unosić dzięki 20 neodymowym magnesom, ok. 1,5 cm nad jej powierzchnią. Kapsuła, która nie będzie wymagała obecności kierowcy, ma mieć wbudowane systemy awaryjnego hamowania, a w szczególnych przypadkach będzie miała możliwość poruszania się w tubie korzystając z gumowych kół, z prędkością ok, 1 m/s.

Studenci z MIT będą mogli wypróbować pojazd zbudowany według własnego projektu już w tym roku, gdy w siedzibie SpaceX, powinna się zakończyć budowa kilkukilometrowego toru testowego. Pierwsze testy pojazdu przewidziano na listopad tego roku, a testy z pasażerami mają się odbyć w przyszłym.

Musk i jego zespół szacują, ze uruchomienie połączenia między wspomnianymi miastami może kosztować ok. 8 mld dol. To dużo, ale niekoniecznie drożej niż budowa np. kolei dużych prędkości (w Kalifornii jest budowany właśnie 640–kilometrowy odcinek za 33 mld dol.). Pomysł ma się wyróżniać przede wszystkim czasem podróży – pół godziny między najważniejszymi miastami Kalifornii

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W Kalifornii powstaje tor dla (polskiego?) hyperloopa

Mobilność

W Kalifornii powstaje tor dla (polskiego?) hyperloopa

Jakub Dybalski 22 stycznia 2016

Łódź: Marszałek dofinansował projektantów kapsuły

Mobilność

Łódź: Marszałek dofinansował projektantów kapsuły

Roman Czubiński 19 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5