Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kolejne bunkry utrudniają remont linii obwodowej. Otwarcie w poł. 2018 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwają zaawansowane prace przy przebudowie linii obwodowej (nr 20), łączącej Warszawę Gdańską i Warszawę Zachodnią (peron 8). PKP PLK zapowiadają, że pociągi wrócą na trasę pod koniec II kwartału 2018 r. Sytuację mogą jednak skomplikować kolejne poniemieckie bunkry odkopywane wzdłuż remontowanej trasy.

PKP PLK kontynuują przebudowę linii obwodowej (nr 20), łączącej Warszawę Gdańską i Warszawę Zachodnią (peron 8). Trwają intensywne prace przy kluczowym wiadukcie przy ul. Obozowej. – Przebudowa wiaduktu była mocno opóźniona i skomplikowana z racji odkrycia w lecie zeszłego roku bunkrów poniemieckich. Prace idą pełną parą, są na ukończeniu – mówi Agnieszka Safuta-Pawlak, pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. realizacji inwestycji w aglomeracji warszawskiej. Za dwa tygodnie ul. Obozowa zostanie ponownie zamknięta na czas zdjęcia szalunków. Przy wiadukcie powstaje nowy przystanek Warszawa Koło – stoją już konstrukcje wiat, ścianki peronów.

Prace są zaawansowane także w innych lokalizacjach wzdłuż linii obwodowej. – Wiadukty nad Wolską i Kasprzaka są na ukończeniu. Skończone są praktycznie kładki nad ul. Górczewską, ku końcowi zbliżają się prace związane z przebudową przystanków – mówi Safuta-Pawlak.

Zakończenie całej inwestycji – wraz z liniami 507 i 509 – przewidziane jest w kwietniu 2019 r. Wcześniej mają jednak wrócić pociągi na linię obwodową. – Planujemy, by to nastąpiło to pod koniec II kwartału 2018 r. Trudno mi jednak zagwarantować ten termin, bo cały czas jednak odkopujemy kolejne bunkry. Następny taki obiekt, kolidujący z budową odwodnienia, odkryliśmy 2-3 dni temu – podkreśla Safuta-Pawlak. Jak dodaje, obecnie odkryto kilkanaście takich obiektów. Bunkry miały być pierwotnie burzone, ale ostatecznie – po działaniach jednego ze stowarzyszeń – zostały objęte ochroną konserwatorską.

Warto dodać, że pociągi wrócą – od strony Legionowa, przez Warszawę Gdańską do Warszawy Zachodniej (peron 8). Nie będzie jeszcze wygodnego połączenia z linią piaseczyńską, które ma powstać dopiero w trakcie przebudowy Warszawy Zachodniej.

PKP PLK poinformowały też o zmianach w projekcie przystanku Warszawa Powązki. – Powstanie kładka, która będzie łączyła przystanek zarówno z Żoliborzem, jak i dzielnicą Wola. Pierwotnie miało być zejście jedynie w stronę Żoliborza, ale wychodząc naprzeciw mieszkańcom, przedłużamy kładkę do granicy terenu kolejowego i oczekujemy jednocześnie na dobudowanie dojść przez Wolę – informuje Agnieszka Safuta-Pawlak. Jej budowa ma ruszyć w III/IV kwartale tego roku. Cały przystanek Warszawa Powązki zostanie oddany później, w kwietniu 2019 r. Jego budowa nie będzie powodować utrudnień w ruchu pociągów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5