Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Perony linii obwodowej niemal gotowe, gorzej z resztą (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-06-15 16:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Perony linii obwodowej niemal gotowe, gorzej z resztą (zdjęcia)
Przystanek Wola przy Kasprzaka fot. PKP PLK
Warszawa: Perony linii obwodowej niemal gotowe, gorzej z resztą (zdjęcia)
Warszawa: Perony linii obwodowej niemal gotowe, gorzej z resztą (zdjęcia)
Warszawa: Perony linii obwodowej niemal gotowe, gorzej z resztą (zdjęcia)
Widać już pełny, docelowy kształt peronu 8 Warszawy Zachodniej oraz pozostałych przebudowywanych i powstających przystanków linii obwodowej – Wola, Młynów i Koło. Jak pisaliśmy – wszystkie prace zakończą się dopiero w połowie sierpnia.

Jak informują PKP PLK, na Warszawie Zachodniej (peron 8) zakończono budowę nowego, dłuższego zadaszenia, które przykrywa niemal cały peron. Kończą się prace przy dojściach. Ułożone zostały też nowe tory. W lipcu ruszą prace związane z nagłośnieniem i monitoringiem.

Konstrukcje wiaduktów nad Kasprzaka i Wolską są już skończone. Jak informują PKP PLK, wykonawca układa tory. Na peronie przystanku Warszawa Wola stoją już wiata, ławki i tablice informacyjne. Ułożone jest też torowisko. Do wykonania zostają dojścia, oświetlenie, nagłośnienie i monitoring.

Na Młynowie perony boczne są gotowe. Jak informuje zarządca infrastruktury, trwa układanie torów, prowadzone są prace przy budowie dojścia od strony ulicy Górczewskiej oraz kładki wzdłuż wiaduktu kolejowego. Przy Obozowej na nowym przystanku Koło gotowe są dwa perony z wiatą. Budowane są dojścia, szyby wind od strony ulicy Obozowej, oświetlenie, nagłośnienie i monitoring. Na wiadukcie nad Obozową układana jest nawierzchnia torowa.

Prace miały się pierwotnie zakończyć kilka miesięcy temu. Jak pisaliśmy, obecnie deklarowany termin zakończenia budowy to połowa sierpnia 2018 r. Na przesunięcie tego terminu wpłynęły m.in. decyzje konserwatora zabytków ws. poniemieckich bunkrów, które przyczyniały się do wstrzymywania prac. Niemniej jednak – jak widać na placu budowy – inwestycja nie jest zakończona także w miejscach, gdzie żadnych bunkrów nie było.

Budowa następnego przystanku – Powązki – rozpocznie się na początku 2019 r. Przewidziano tam również kładkę łączącą dwie strony torów. Cała inwestycja, związana z przebudową dwóch linii obwodowych, ma zakończyć się w kwietniu 2019 r.

Linia obowodowa nie jest jedyną w rejonie Warszawy, gdzie prace toczą się z opóźnieniem. Wykonawca modernizacji linii 447 do Grodziska Mazowieckiego wystąpił o przedłużenie zamknięcia o półtora miesiąca.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS