Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jak na kolei Gołąbki przestały być w Warszawie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Jak na kolei Gołąbki przestały być w Warszawie
fot. Ania0ania, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
O zamieszaniu w nazewnictwie przystanków kolejowych świadczy historia Warszawy Gołąbek, które na kilka lat straciły człon Warszawa. Przedstawiciele PKP PLK upierali się nawet, że przystanek – choć jego nazwa odnosi się do osiedla w Warszawie – wcale w Warszawie nie leży. Ostatecznie okazało, że to pomyłka.

Ostatnio piszemy o absurdach nazewniczych na kolei. Liczne przykłady dostarczają nam w komentarzach także czytelnicy. Ciekawa historia związana jest ze stolicą, a konkretnie przystankiem Warszawa Gołąbki. Gołąbki to osiedle będące częścią Ursusa, który blisko 40 lat temu został włączony do Warszawy. Od dawna obszar ten jest obsługiwany przez przystanek Warszawa Gołąbki, leżący na linii nr 3 z Warszawy Zachodniej do Kunowic przez Ożarów Mazowiecki, Błonie, Sochaczew, Łowicz, Kutno i Poznań.

Do niedawna na peronie stały tablice Gołąbki – bez członu Warszawa. Kolejarze, pytani o tę nieścisłość, zapewniali, że wszystko jest w porządku – w końcu samorządy nie wnosiły o żadne korekty. – Nazwy przystanków kolejowych są zmieniane na wniosek samorządów. Przyjmujemy, że to właśnie instytucje działające lokalnie najlepiej wyrażają potrzeby mieszkańców w tym zakresie. Dotychczas PLK nie otrzymała wniosków w sprawie zmiany nazwy przystanku Gołąbki – zapewniał w 2014 r. ówczesny rzecznik PKP PLK, Maciej Dutkiewicz.

Sama procedura korekty nie byłaby jednak taka prosta, nawet gdyby o nią miała wnioskować Warszawa. Zdaniem kolejarzy – choć przecież nazwa Gołąbki odnosi się do osiedla będącego częścią Warszawy – sam przystanek w Warszawie nie leży. – Warto dodać, że znajduje się on na terenie gminy Ożarów Mazowiecki, można zatem przypuszczać, że wniosek o zmianę nazwy musiałaby zostać poprzedzony porozumieniem samorządu Ożarowa i Warszawy. Jeśli otrzymamy wniosek, wówczas będziemy w stanie przygotować postulowaną zmianę – twierdził Dutkiewicz.

W podejściu kolejarzy trudno jednak było się dopatrzeć konsekwencji. W rozkładach dostarczanych przez PKP PLK funkcjonował bowiem przystanek Warszawa Gołąbki. – Niezależnie od uwarunkowań związanych z regulacjami dotyczącymi nazw przygotowujemy gruntowniejsze prace remontowe dla kilku stacji i przystanków w obrębie warszawskiego węzła kolejowego. W ramach tego zadania zmienimy również nazwę przystanku Gołąbki na Warszawa Gołąbki – przyznał w końcu Maciej Dutkiewicz.

Tablice zostały w końcu zmienione. Ostatecznie okazało się, że całe zamieszane wynika ze zwykłego bałaganu. – Stacja Warszawa Gołąbki nosi tę nazwę od 1979 r. (a Ursus został przyłączony do Warszawy w 1977 r.). Natomiast po remoncie peronu i torowiska kolejarze omyłkowo zamontowali tablice ze starą nazwą. Poprawili tę pomyłkę sami i na własny koszt – informuje Tomasz Kunert z Biura Marketingu Miasta w UM Warszawa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5