Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Gorzów: Zakończyły się głośne konsultacje ws. planu transportowego

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2013-12-06 11:46
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gorzów: Zakończyły się głośne konsultacje ws. planu transportowego
fot. Ratujmy tramwaje na Piaski
Do wczoraj (5 grudnia) można było składać wnioski w sprawie planu transportowego i koncepcji rozwoju podsystemu tramwajowego. Najwięcej głosów dotyczyło linii tramwajowej na Piaski, która zgodnie z rekomendacjami miałaby zostać zlikwidowana.

W planie transportowym – co nie spodobało się wielu mieszkańcom – znalazła się rekomendacja likwidacji linii na os. Piaski z powodu narzuconej przez magistrat budowy ciepłociągu. Konsultacje zakończyły się wczoraj (5 grudnia). – Wpłynęło 100 różnego rodzaju wniosków, z czego 90% to są wnioski i petycje lub indywidualne zgłoszenia poparcia dla inicjatywy utrzymania połączenia na Piaski, czyli nierealizacji tego wariantu, który był zalecany przez firmę consultingową – przyznaje Tadeusz Jędrzejczak, prezydent miasta. W poniedziałek 9 grudnia powinny wpłynąć też opinie wójtów uczestniczących w porozumieniu dot. komunikacji. Wtedy urzędnicy planują przedstawić podsumowanie wyników konsultacji.

Prezydent rozpatrzy petycję

Wczoraj prezydent Tadeusz Jędrzejczak przyjął też aktywistów z forum komunikacja.org, którzy zebrali 3 tys. podpisów w obronie tramwaju na Piaski. – Chcielibyśmy prosić pana prezydenta o to, żeby jeszcze raz przemyśleć koncepcję i wybrać inny, lepszy wariant. Chcemy, żeby tramwaje na Piaski były – mówi Tadeusz Drost z ramienia organizatorów akcji. – Za inicjatywę panom bardzo dziękuję, na pewno nie pozostanie ona bez rozpatrzenia – odpowiadał Jędrzejczak.

Lokalni działacze nie poprzestają na złożeniu petycji. – Będziemy przekonywać radnych, żeby nie popierali planu transportowego w tej wersji, która jest w tej chwili przedstawiona – mówi Szymon Mikulski. Radni zajmą się planem transportowym na sesji, która odbędzie się 18 grudnia.

Zarzuty urzędników wobec tramwaju

Powodów, dla których tramwaj na Piaski znajduje się „na cenzurowanym”, jest więcej. – Zabudowa jest dopiero za pętlą tramwajową. Wyremontowanie torowiska nic nie pomoże, bo linii dalej nie da się przedłużyć – twierdzi Tadeusz Jędrzejczak, prezydent miasta. Jego zdaniem autobusy elektryczne, które miasto mogłoby zakupić w ramach realizacji projektu, mogą wjechać wewnątrz osiedla i tym samym lepiej odpowiedzieć na potrzeby mieszkańców. Poza tym pozostawienie tramwaju kłóci się z wizją stworzenia deptaka w centrum miasta – przynajmniej dla magistratu.

Ponadto zdaniem włodarzy torowisko jest w złym stanie i jego remont jest nieekonomiczny. – Dziś kilometr jazdy tramwaju jest niemal trzy razy droższy od kilometra jazdy autobusu. Same autobusy są dziesięciokrotnie tańsze od tramwajów – wylicza Jędrzejczak. Poza tym, żeby zrealizować inne inwestycje, trzeba na czymś przyoszczędzić. – Rachunki wychodzą nam takie, że na pewno nie wystarczy nam tych milionów z Ministerstwa Infrastruktury. Dlatego trzeba przemyśleć, co warto rozbudować, w co inwestować, a gdzie zaoszczędzić. I wstępnie wychodzi, że warto zaoszczędzić na trasie na Piaski – zauważa prezydent miasta. Jednocześnie zaznacza, że żadna decyzja ws. przyszłości tramwaju nie zapadła.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gromadzki: Stagnacja to najgorszy wariant dla gorzowskich tramwajów

Prawo & Finanse

Gromadzki: Stagnacja to najgorszy wariant dla gorzowskich tramwajów

Witold Urbanowicz 17 grudnia 2013

Gromadzki: Gorzowowi można pozazdrościć mieszkańców

Prawo & Finanse

Gromadzki: Gorzowowi można pozazdrościć mieszkańców

Witold Urbanowicz 11 grudnia 2013

Gorzów: Tramwaj na Piaski zostaje. Będzie wariant maksymalny

Komunikacja

Gorzów: Tramwaj na Piaski zostaje. Będzie wariant maksymalny

Witold Urbanowicz 09 grudnia 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5