Gdynia rozpisała przetarg na autobusy spalinowe. W kręgu zainteresowania Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Gdyni jest pozyskanie 12 autobusów – sześciu solówek i sześciu przegubowych pojazdów. Nowe pojazdy spodziewane są za półtora roku.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni poszukuje dostawcy dla 12 autobusów miejskich z napędem diesla. Pojazdy mają być niskopodłogowe i w dwóch wersjach – sześć o długości w przedziale 11,5 do 13,5 metra oraz sześć przegubowych o długości w przedziale 17,5 do 18,5 metra.
Krótsza wersja autobusów ma pomieścić 85 podróżnych, z czego 29 na miejscach siedzących. Co najmniej osiem foteli powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wewnątrz ma się znaleźć po jednym miejscu dla wózka dziecięcego oraz wózka inwalidzkiego. Wejście zapewnić mają trzy pary podwójnych drzwi. Czterosuwowy silnik spalinowy w autobusach ma mieć moc 270 KM i pojemność powyżej 7 litrów.
W przypadku wersji przegubowej autobusy mają pomieścić 135 pasażerów, przy czym 42 na miejscach siedzących. Co najmniej osiem foteli powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wewnątrz ma się znaleźć miejsce na wózek dziecięcy oraz wózek inwalidzki. Wejście do pojazdu mają zapewnić cztery pary podwójnych drzwi. Autobusy mają zostać wyposażone w spalinowy silnik czterosuwowy o mocy minimum 320 KM i pojemności co najmniej 9 litrów, który będzie spełniał normę emisji spalin Euro 6.
Standardowo wszystkie autobusy zostaną wyposażone w system klimatyzacji, ogrzewania, informacji pasażerskiej głosowej i wizualnej, kasowniki, w system zliczania pasażerów oraz monitoring. Pojazdy muszą być ponadto wyposażone w ładowarki USB – co najmniej 2 w każdym pojeździe, z podwójnym portem typu A+C, do ładowania baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych.
Składanie ofert wyznaczono do 26 stycznia. O wyborze wykonawcy zadecyduje głównie cena (60 proc.), ale także okres gwarancji i rękojmi oferowanych autobusów (15 proc.), zużycie paliwa wg SORT 2 (10 proc.) oraz parametry techniczne (15 proc.). Wśród kwestii technicznych oceniane będą materiał, z którego wykonana zostanie konstrukcja nośna (szkielet nadwozia), materiał, z którego wykonane zostanie poszycie zewnętrzne (z wyłączeniem ściany przedniej i tylnej), podatność obsługowo-serwisowa oraz liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi w pojazdach przegubowych i solowych. Na realizację zamówienia przewidziano 450 dni, czyli prawie 16 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.