Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdańsk kupuje prawie 46 autobusów rożnych typów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gdańsk kupuje prawie 46 autobusów rożnych typów
fot. Michał Szymajda
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje rozpisała trzyczęściowy przetarg na zakup 46 autobusów miejskich różnych długości, od MIDI po przegubowe. Oferty można składać do 8 marca. Nie wiadomo, ile pieniędzy chcą wydać w Gdańsku, ale oferent, który chce złożyć oferty we wszystkich częściach zamówienia musi dysponować środkami finansowymi w wysokości minimum 31 mln zł.

Na gdańskie zamówienie składa się 18 autobusów standardowej długości, 26 autobusów przegubowych i 2 autobusy MIDI, czyli ok. dziesięciometrowe. Każdy z rodzajów pojazdów GAiT chcą kupić w osobnej części, ale oferenci mogą składać propozycje do dwóch lub wszystkich trzech części zamówienia. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe, napędzane silnikami diesla spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.

W ramach opcji zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia zamówienia o utrzymanie autobusów.

W pierwszej części chodzi o autobusy klasy MAXI, z dopuszczalnym zakresem długości 11,5–13,5 metra. Muszą pomieścić 90 pasażerów, w tym 28 na pełnowymiarowych miejscach siedzących, a także mieć jedno miejsce na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Powinny być wyposażone w troje drzwi w układzie 2–2–2. W drugiej części zamówienia autobusy przegubowe jakie chcą kupić GAiT mają mieć dokładnie 17,5 metra, mieścić minimum 140 pasażerów z czego 40 pasażerów na miejscach siedzących i być wyposażone w czworo drzwi w układzie 2–2–2–2. Wymagane jest też jedno miejsce na wózek inwalidzki i dziecięcy, a także drugie, gdzie zmieści się wózek inwalidzki. Trzecia część zamówienia dotyczy dwóch autobusów MIDI o długości 7,5–10,65 metra. Muszą zmieścić minimum 40 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących. Powinny być wyposażone w troje drzwi w układzie 2–2–2 i jedno miejsce na wózek inwalidzki lub dziecięcy.

Z ciekawych wymagań dotyczących przestrzeni pasażerskiej wskazano, że w każdym miejscu autobusu pasażer musi mieć możliwość złapania się co najmniej dwóch poręczy lub uchwytów w zasięgu obu rąk.

Od oferentów wymagana jest zdolność finansowa w wysokości 10 mln zł (część A zamówienia), 20 mln zł (część B) i 1 mln zł (część C). Składający oferty w więcej niż jednej części muszą dysponować pieniędzmi wynikającymi z sumy wymagań dla każdej części. Co do doświadczenia, to oferenci muszą się wykazać dostawami w ciągu ostatnich trzech lat autobusów podobnych do tych, których dotyczą konkretne części zamówienia – 10 standardowych (część A), 15 przegubowych (część B), 2 MIDI (część C).

W zamówieniu określono trzy główne kryteria oceny ofert w każdej z części – cena (55 proc.), kryteria techniczne (35 proc.) oraz kryterium ekologiczne, oznaczające jak najmniejsze zużycie paliwa według testu SORT 2 (10 proc.). Są trzy podkryteria techniczne. Najważniejsze to rodzaj materiałów i technologia użyte do konstrukcji nadwozia, mniej punktowane to niezależne zawieszenie osi przedniej i możliwość odzyskiwania energii w czasie hamowania.

Na oferty czekają w Gdańsku do 8 marca. Autobusy powinny zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Gdańsk: Kolejne Swingi do naprawy głównej

Komunikacja

Gdańsk: Kolejne Swingi do naprawy głównej

Roman Czubiński 13 sierpnia 2024

GAiT szukają podwykonawcy dla linii 167 i 168

Prawo & Finanse

GAiT szukają podwykonawcy dla linii 167 i 168

Jakub Rösler 30 stycznia 2024

Gdańsk korzysta z amerykańskiego sprzętu, by sprawdzić, kto jeździ po buspasach

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Gdańsk: Kolejne Swingi do naprawy głównej

Komunikacja

Gdańsk: Kolejne Swingi do naprawy głównej

Roman Czubiński 13 sierpnia 2024

GAiT szukają podwykonawcy dla linii 167 i 168

Prawo & Finanse

GAiT szukają podwykonawcy dla linii 167 i 168

Jakub Rösler 30 stycznia 2024

Gdańsk korzysta z amerykańskiego sprzętu, by sprawdzić, kto jeździ po buspasach

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij