fot. Artur Andrzej, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne otworzyła oferty w przetargu na przebudowę 2,5-kilometrowej linii tramwajowej w ciągu Lenartowicza i Siennickiej. Najtańszą ofertę złożył Budimex, proponując cenę 65,6 mln zł – to jest ok. 15 mln mniej od założonej przez miasto kwoty.
Zamówienie, realizowane w ramach etapu III C Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, obejmuje przebudowę infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza od Elbląskiej do Sucharskiego (4 345 m toru pojedynczego). W ramach inwestycji zostaną przebudowane układ drogowy z infrastrukturą podziemną, wiadukt nad torem kolejowym, most nad Martwą Wisłą, a także zostanie przeprowadzony remont murów oporowych w dojazdach do mostu Siennickiego. W rejonie skrzyżowania Siennickiej, Podwalnej i Głębokiej powstaną wspólne pasy i przystanki autobusowo-tramwajowe (pierwsze tego typu rozwiązanie w Gdańsku). Na pętli tramwajowej Przeróbka zostanie odwrócony kierunek ruchu – dzięki temu tramwaje jadące w kierunku centrum będą odjeżdżać z jednego przystanku. W rejonie Przeróbki i na Lenartowicza powstaną przystanki wiedeńskie (z wyniesioną jezdnią).
W wyniku przebudowy poprawi się nie tylko komfort podróżowania – na inwestycji skorzystać powinni też mieszkańcy, którzy wcześniej uskarżali się na hałas. Na przejazdach przez torowisko pojawi się nawierzchnia z gumowych płyt (typu strail). Planowany okres realizacji inwestycji to lipiec 2014 r. – wrzesień 2015 r. Mieszkańcy muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami – oprócz wstrzymania ruchu tramwajów, przez kilka miesięcy dla ruchu kołowego zamknięty będzie most Siennicki. Autobusy zastępcze pojadą Elbląską, Sucharskiego i mostem Jana Pawła II.
Jak informuje portal trojmiasto.pl, w przetargu wpłynęły cztery oferty. Wszystkie mieściły się w zaplanowanym przez miasto budżecie (ok. 80 mln zł). Najtańszą ofertę złożył Budimex (65,606 mln zł), następne w kolejności były: Balzoa (66,006 mln zł), WPRD Gravel (67,114 mln zł) oraz konsorcjum firm MTM Gdynia (lider) i Rajbud Tczew (74,337 mln zł).
Jak zapewniają urzędnicy, prace mają toczyć się sprawnie. – Mamy sprawdzony system działania. Wykonawca będzie płacił za każdy dzień kursowania autobusowej komunikacji zastępczej. Będzie to dla niego dodatkowa motywacja do prac. Na podobnych zasadach pracowaliśmy na Węźle Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska przy budowie tunelu pod Martwą Wisłą. Dzięki temu już teraz mieszkańcy Nowego Portu mogą podróżować tramwajem – mówi dla portalu trojmiasto.pl Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.