Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Fiserv Polska S.A.: W czasie pandemii zainteresowanie nowoczesnymi płatnościami w transporcie znacznie wzrosło

Dalej Wstecz
Autor:

informacja prasowa Fiserv Polska

Data publikacji:
2021-11-09 11:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
informacja prasowa Fiserv Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Fiserv Polska S.A.:  W czasie pandemii zainteresowanie nowoczesnymi płatnościami w transporcie znacznie wzrosło
fot. Fiserv Polska
Pasażerowie miejskiego transportu publicznego oczekują dziś nowoczesnych, szybkich i przede wszystkim bezpiecznych płatności za bilety. Miasta i operatorzy transportowi coraz chętniej decydują się więc na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak zastąpienie tradycyjnego papierowego biletu kartą płatniczą. Rewolucja w płatnościach w przestrzeni miejskiej trwa. Pandemia COVID-19 nie tylko nie wstrzymała tego procesu, ale wręcz go przyspieszyła – mówi w rozmowie z Transportem Publicznym Elżbieta Burliga, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Fiserv Polska S.A. (dalej Polcard).

Jakie nowości planuje wprowadzić Polcard do swojej oferty w najbliższych latach?

Nasze rozwiązania są w dużej części pochodną rozwiązań wypracowywanych przez systemy płatnicze. Już dziś odchodzimy np. od standardowych, tradycyjnych płatności kartą na rzecz np. płatności przy użyciu smartfonów czy zegarków. Z drugiej strony musimy podążać za trendami w technologii, za firmami tworzącymi hardware i software. Coraz popularniejszą formułą są rozwiązania aplikacyjne. Pandemia bardzo przyspieszyła prace dostawców w tej materii. Miasta i operatorzy będą zapewne oczekiwać rozwiązań opartych o aplikacje cyfryzując np. plastikowe karty miejskie. Także technologie biometryczne nie ominą transportu, a my – jako agent rozliczeniowy – będziemy je wdrażać. Wszelkie rozszerzenia funkcjonalności i inne zmiany na rynku płatności będą wymagały naszej reakcji.

Dzięki systematycznej analizie danych będziemy w stanie dostarczać coraz bardziej zaawansowane raporty, analitykę finansową, która pozwoli miastom podnosić efektywność usług transportowych. Z pewnością będziemy nad tym pracować.

Czy pandemia COVID-19 i zmniejszona liczba pasażerów komunikacji miejskiej wpłynęła na działalność firmy w tym sektorze?

Zauważamy zmniejszoną liczbę pasażerów, która przekłada się na transakcje. Paradoksalnie ta zmniejszona aktywność pozwala nam i naszym partnerom przyspieszyć prace nad wdrażaniem kolejnych rozwiązań – możemy poświęcić więcej czasu na ich projektowanie. Z jednej strony obroty spadły, z drugiej – miasta, które przekonały się do płatności bezgotówkowych w transporcie, przyspieszyły prace nad ich wdrożeniem. Mamy zatem więcej pracy.

Na skutek pandemii pojawiło się też więcej dostawców zainteresowanych wdrożeniem płatności zbliżeniowych w transporcie. Dostrzegli oni przestrzeń, w której można realizować działania biznesowe i kierują do nas coraz więcej zapytań o możliwość współpracy. To przekłada się na zwiększoną w ostatnim czasie liczbę realizowanych przez nas projektów.

Wiele miast stoi przed dylematem, czy wprowadzać Open Payment System. Jakie argumenty, Pani zdaniem, mogą okazać się dla nich istotne?

Władze polskich miast są coraz bardziej świadome tego, że wiele procesów związanych z obsługą transportu musi się zmienić. Aby system transportowy mógł być efektywny wymaga on dostosowania do ogólnego rozwoju miast jako wydajnej infrastruktury, ale także do wymogów ekologicznych. Powstająca coraz bardziej nowoczesna i zaawansowana technologicznie infrastruktura, taka jak parkingi Park&Ride czy wypożyczalnie pojazdów elektrycznych, potrzebują integracji z systemem transportu publicznego. Miasta budują więc własne centra zarządzania i prowadzą dialogi – także z naszym udziałem – podczas których dyskutujemy o poszczególnych rozwiązaniach.

Związane z Open Payment System odejście od tradycyjnego biletu drukowanego to duża oszczędność finansowa, ale też ułatwienie organizacyjne: ich logistyka i sprzedaż była obwarowana wieloma wymaganiami. To także korzyści ekologiczne. Wycofanie biletów drukowanych i przejście na rozwiązania cyfrowe ogranicza też przepływ dokumentów i liczbę rozliczeń. Jesteśmy więc w stanie uprościć i usprawnić ten proces. Z kolei tokenizacja umożliwia miastom objęcie działaniem większej liczby jednostek podległych – i wykorzystanie karty płatniczej mieszkańca do obsługi różnych rodzajów opłat w ramach miejskiego systemu. Mamy możliwości, aby na bazie systemu centralnego zbudować rozwiązanie, w którym pasażer będzie np. premiowany darmowym postojem na parkingu P&R za to, że przesiadł się do transportu miejskiego, w którym również „oznaczył się” kartą. W ten sposób zachęcamy pasażera, by nie jechał samochodem do samego centrum miasta. Takie działanie pozwala na inteligentne zarządzanie ruchem pasażerskim w danym mieście. A miastom coraz bardziej na tym zależy. Możemy też zbudować rozwiązania pozwalające mieszkańcom na tworzenie własnych aplikacji na bazie udostępnionych danych. Możliwości jest coraz więcej. Efektywność i szybkość wdrażania nowych technologii płatniczych zależy od otwartości miast na współpracę z takimi partnerami, jak my.
 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Komunikacja

Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Jakub Madrjas 09 listopada 2021

COP26. Rządy ślepe na rowery. Samochody elektryczne nas nie uratują

Mobilność

COP26. Rządy ślepe na rowery. Samochody elektryczne nas nie uratują

Łukasz Malinowski 09 listopada 2021

Fiserv Polska S.A.: Nasze rozwiązania płatnicze zwiększają atrakcyjność komunikacji miejskiej

Prawo & Finanse

Fiserv Polska S.A.: Nasze rozwiązania płatnicze zwiększają atrakcyjność komunikacji miejskiej

informacja prasowa Fiserv Polska 26 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5