Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elektryczny autobus przegubowy Ursusa jeszcze w tym roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Elektryczny autobus przegubowy Ursusa jeszcze w tym roku
fot. Ursus
Ursus Bus, krajowy producent autobusów, zamierza mocno wejść w sektor elektrobusów. W swojej ofercie ma już krótkie autobusy elektryczne. Brakuje natomiast wersji przegubowej. Według informacji od producenta, ta ma być gotowa jeszcze w tym roku.

Ursus Bus, wraz z Autosanem i Solarisem, wymieniani są jako pewni uczestnicy Programu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju ministra Morawieckiego. Lubelski producent ostatnio bardzo prężnie rozwija się w sektorze elektromobilności. Deklaruje zresztą odejście od spalinowych rozwiązań i skupienie się nad rozwojem autobusów elektrycznych.

Ursus Bus wraz z AMZ Kutno opracowali wspólny model City Smile, który oferowana jest na razie w krótkich wersjach w Polsce. Cechą charakterystyczną pojazdów ma być uśmiech na przedniej masce pojazdu. Warszawa będzie pierwszym miastem w Polsce, które zakupiło elektryczne pojazdy Ursusa. Dziesięć autobusów w dwóch transzach dotrze do stolicy w lipcu 2017 roku.

Wersje elektryczne City Smile’a są na razie dwie. Ta 8,6–metrowa, która pomieści 60 pasażerów oraz jedną osobę na wózku oraz 12–metrowa z miejscem dla 73 pasażerów. Brakuje jednak na razie rozwiązania przegubowego. Ursus deklaruje jednak, że się to zmieni.

Pora na przegub

– Chcemy rozszerzyć nasz wachlarz ofertowy o elektryczny autobus 18-metrowy – informuje Waldemar Rumiński, szef sprzedaży i marketingu Ursus Busa. – Pod koniec tego roku powinniśmy mieć już gotowy produkt – dodaje.

Autobus dla Polski powstaje na bazie innej konstrukcji, którą Ursus skonstruował dla Szwecji. Między innymi to pozwoliło wykazać się producentowi doświadczeniem w warszawskim przetargu. Ursus Bus City Smile 18M Hybricon Arctic Whisper – bo o nim mowa – był owocem współpracy Ursusa z Hybricon Bus Systems AB w Szwecji. Według deklaracji producenta, City Smile 18M to pierwszy na świecie w pełni elektryczny przegubowy autobus z napędem 4×6, dzięki zainstalowanym w piastach kół silnikom Ziehl-Abegg.

– W tej chwili pracujemy nad poprawą konstrukcji, żeby ją unowocześnić. Wiele w tym autobusie poprawiać nie trzeba. Przede wszystkim konstruktorzy muszą stworzyć bardziej opływowy przód – wyjaśnia Rumiński.

Kłopotem może być cena

Szwedzki odpowiednik polskiego prototypu pozwala zabrać na pokład do 108 pasażerów oraz jedną osobę niepełnosprawną na wózku. Pojazd dodatkowo wyposażony jest w funkcję „range extender” umożliwiającą ładowanie go w czasie jazdy. Według danych, jedno ładowanie podczas pięciominutowego postoju pozwala na dalsza jazdę na dystansie 35 kilometrów. – Kij ma zawsze dwa końce. Z jednej strony możemy zainstalować dużo baterii, co odbije się kosztem miejsca dla pasażerów. Lepszym rozwiązaniem jest doładowywanie pantografowe. Praktyka pokazuje, że wtedy autobus może jeździć bez przerwy – mówi Rumiński.

Problemem pojazdu może być jednak jego cena. – Montowanie w pojeździe nowości zawsze wiąże się z podwyższaniem ceny – mówi przedstawiciel Ursus Busa. Nowością w pojeździe mają być właśnie wspomniane silniki Ziehl-Abegg w piastach kół. Pozwala to na uniknięcie zbędnych strat energii, przez co wydłużany jest zasięg autobusu. Jednak cena takiej osi jest dwukrotnie wyższa od tej normalnej. – Nie wszyscy to akceptują. Dzisiaj ważna jest cena, a mało kto dzisiaj w przetargach uwzględnienia korzyści w czasie i koszt życia pojazdu – zauważa. Dodaje, ze serwisowanie takiego autobusu jest zdecydowanie tańsze w późniejszym okresie.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Ursus bez licencji na autobusy i trolejbusy

Prawo & Finanse

Ursus bez licencji na autobusy i trolejbusy

Witold Urbanowicz 05 maja 2021

Amerykanie zerwali negocjacje z Ursusem. Inwestorzy na lodzie

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Ursus bez licencji na autobusy i trolejbusy

Prawo & Finanse

Ursus bez licencji na autobusy i trolejbusy

Witold Urbanowicz 05 maja 2021

Amerykanie zerwali negocjacje z Ursusem. Inwestorzy na lodzie

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij