Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elektryczny autobus przegubowy Ursusa jeszcze w tym roku

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Elektryczny autobus przegubowy Ursusa jeszcze w tym roku
fot. Ursus
Ursus Bus, krajowy producent autobusów, zamierza mocno wejść w sektor elektrobusów. W swojej ofercie ma już krótkie autobusy elektryczne. Brakuje natomiast wersji przegubowej. Według informacji od producenta, ta ma być gotowa jeszcze w tym roku.

Ursus Bus, wraz z Autosanem i Solarisem, wymieniani są jako pewni uczestnicy Programu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju ministra Morawieckiego. Lubelski producent ostatnio bardzo prężnie rozwija się w sektorze elektromobilności. Deklaruje zresztą odejście od spalinowych rozwiązań i skupienie się nad rozwojem autobusów elektrycznych.

Ursus Bus wraz z AMZ Kutno opracowali wspólny model City Smile, który oferowana jest na razie w krótkich wersjach w Polsce. Cechą charakterystyczną pojazdów ma być uśmiech na przedniej masce pojazdu. Warszawa będzie pierwszym miastem w Polsce, które zakupiło elektryczne pojazdy Ursusa. Dziesięć autobusów w dwóch transzach dotrze do stolicy w lipcu 2017 roku.

Wersje elektryczne City Smile’a są na razie dwie. Ta 8,6–metrowa, która pomieści 60 pasażerów oraz jedną osobę na wózku oraz 12–metrowa z miejscem dla 73 pasażerów. Brakuje jednak na razie rozwiązania przegubowego. Ursus deklaruje jednak, że się to zmieni.

Pora na przegub

– Chcemy rozszerzyć nasz wachlarz ofertowy o elektryczny autobus 18-metrowy – informuje Waldemar Rumiński, szef sprzedaży i marketingu Ursus Busa. – Pod koniec tego roku powinniśmy mieć już gotowy produkt – dodaje.

Autobus dla Polski powstaje na bazie innej konstrukcji, którą Ursus skonstruował dla Szwecji. Między innymi to pozwoliło wykazać się producentowi doświadczeniem w warszawskim przetargu. Ursus Bus City Smile 18M Hybricon Arctic Whisper – bo o nim mowa – był owocem współpracy Ursusa z Hybricon Bus Systems AB w Szwecji. Według deklaracji producenta, City Smile 18M to pierwszy na świecie w pełni elektryczny przegubowy autobus z napędem 4×6, dzięki zainstalowanym w piastach kół silnikom Ziehl-Abegg.

– W tej chwili pracujemy nad poprawą konstrukcji, żeby ją unowocześnić. Wiele w tym autobusie poprawiać nie trzeba. Przede wszystkim konstruktorzy muszą stworzyć bardziej opływowy przód – wyjaśnia Rumiński.

Kłopotem może być cena

Szwedzki odpowiednik polskiego prototypu pozwala zabrać na pokład do 108 pasażerów oraz jedną osobę niepełnosprawną na wózku. Pojazd dodatkowo wyposażony jest w funkcję „range extender” umożliwiającą ładowanie go w czasie jazdy. Według danych, jedno ładowanie podczas pięciominutowego postoju pozwala na dalsza jazdę na dystansie 35 kilometrów. – Kij ma zawsze dwa końce. Z jednej strony możemy zainstalować dużo baterii, co odbije się kosztem miejsca dla pasażerów. Lepszym rozwiązaniem jest doładowywanie pantografowe. Praktyka pokazuje, że wtedy autobus może jeździć bez przerwy – mówi Rumiński.

Problemem pojazdu może być jednak jego cena. – Montowanie w pojeździe nowości zawsze wiąże się z podwyższaniem ceny – mówi przedstawiciel Ursus Busa. Nowością w pojeździe mają być właśnie wspomniane silniki Ziehl-Abegg w piastach kół. Pozwala to na uniknięcie zbędnych strat energii, przez co wydłużany jest zasięg autobusu. Jednak cena takiej osi jest dwukrotnie wyższa od tej normalnej. – Nie wszyscy to akceptują. Dzisiaj ważna jest cena, a mało kto dzisiaj w przetargach uwzględnienia korzyści w czasie i koszt życia pojazdu – zauważa. Dodaje, ze serwisowanie takiego autobusu jest zdecydowanie tańsze w późniejszym okresie.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Ursus bez licencji na autobusy i trolejbusy

Prawo & Finanse

Ursus bez licencji na autobusy i trolejbusy

Witold Urbanowicz 05 maja 2021

Amerykanie zerwali negocjacje z Ursusem. Inwestorzy na lodzie

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Ursus bez licencji na autobusy i trolejbusy

Prawo & Finanse

Ursus bez licencji na autobusy i trolejbusy

Witold Urbanowicz 05 maja 2021

Amerykanie zerwali negocjacje z Ursusem. Inwestorzy na lodzie

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5