Przebudowa i budowa 16 dworców w Dolinie Popradu rozpocznie się później. PKP SA rozwiązały umowę z dotychczasowym projektantem i szykują nowy przetarg – tym razem w formule projektuj i buduj. Pierwotnie prace budowlane miały się zakończyć w II połowie 2019 r.
W połowie 2017 r. PKP SA wybrały wykonawcę, który miał przygotować dokumentację projektową dla 16 inwestycji dworcowych w Dolinie Popradu. Konsorcjum firm Safege S.A.S. i Karpiel Stanisław Usługi Architektoniczne zaproponowało kwotę 1,47 mln zł brutto.
W ośmiu przypadkach (Stary Sącz, Barcice, Rytro, Piwniczna-Zdrój, Piwniczna, Wierchomla Wielka, Żegiestów, Żegiestów-Zdrój) przewidziana jest przebudowa dworców. W dwóch lokalizacjach (Młodów, Zubrzyk) istniejące dworce zostaną zburzone, a w ich miejscu pojawią się nowe obiekty. Ponadto w trzech miejscach (Nowy Sącz Biegonice, Łomnica-Zdrój, Milik), gdzie aktualnie nie ma dworców, powstaną nowe budynki. We wszystkich lokalizacjach przewidziano zagospodarowanie otoczenia. Ponadto trzy przystanki bez budynku dworca będą podlegać nowemu zagospodarowaniu terenu z małą architekturą. Chodzi o Andrzejówkę, Muszynę-Zdrój i Powroźnik. Więcej o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Według założeń projektant miał przygotować dokumenty w ciągu 36 miesięcy, a prace budowlane miały się rozpocząć w połowie 2018 r. i zakończyć w II połowie tego roku. Pasażerom przyjdzie jednak na nowe dworce poczekać dłużej. – W związku z niewywiązywaniem się z zapisów umowy firmy odpowiedzialnej za przygotowanie projektów, PKP S.A. była zmuszona rozwiązać umowę z wykonawcą. Obecnie trwają prace nad dokumentacją do drugiego przetargu. Według nowych założeń projekt będzie prowadzony w formule Projektuj i Buduj. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na III kw. 2019 r. – informuje Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP SA.