Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

13 dworców Doliny Popradu do budowy bądź przebudowy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-03-06 10:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

13 dworców Doliny Popradu do budowy bądź przebudowy
fot. Andrzej Błaszczak, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
PKP SA prowadzą właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy i budowy dworców kolejowych Doliny Popradu. W sumie do przebudowy przeznaczono osiem obiektów, powstać ma też pięć nowych dworców. Inwestycja zakłada przywrócenie obiektom funkcji obsługi pasażerów.

Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez PKP SA jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej, okołoprojektowej i dokumentacji projektowej technicznej wielobranżowej oraz prowadzenie nadzorów autorskich nad realizacją robót budowlanych w ramach inwestycji polegającej na przebudowie i budowie dworców kolejowych Doliny Popradu. W sumie projekt obejmuje 16 lokalizacji.

Osiem dworców – Stary Sącz (z 1966 r.), Barcice (z 1952 r., objęty ochroną konserwatorską), Rytro (z 1959 r., objęty ochroną konserwatorską), Piwniczna Zdrój (z 1928 r., objęty ochroną konserwatorską), Piwniczna (z 1928 r., objęty ochroną konserwatorską), Wierchomla Wielka (z 1958 r., objęty ochroną konserwatorską), Żegiestów (z 1908 r., objęty ochroną konserwatorską) i Żegiestów Zdrój (objęty ochroną konserwatorską) – będą podlegać przebudowie wraz z zagospodarowaniem terenu. Wszystkie te dworce są obecnie nieczynne. W Starym Sączu planowana jest znaczna zmiana wyglądu zewnętrznego obiektu, nawiązująca do architektury wcześniejszego dworca, który uległ zniszczeniu lub do dworca kolejowego w Rytrze. W szczególności zmianie ulegnie konstrukcja dachu (na dwuspadowy) oraz podział elewacji. Zmiana układu wejść do budynku i okien. W Piwnicznej i Żegiestowie przewidziano zmianę użytkowania piętra budynku, na którym obecnie znajdują się lokale mieszkalne. Obiekty w Rytrze, Barcicach, Wierchomli Wielkiej mają podlegać kompleksowej przebudowie.

Dwa dworce – Młodów i Zubrzyk – zostaną rozebrane i w ich miejscu powstaną nowe, stylizowane budynki dworca. Przewidziano też budowę nowych dworców w trzech miejscach – Nowy Sącz Biegonice (bez wyburzania poprzedniego budynku), Łomnica Zdrój i Milik. W Łomnicy Zdroju nowy dworzec powinien być zaprojektowany w stylu i proporcjach odpowiadających spalonemu budynkowi dworca. W pozostałych wymienionych lokalizacjach mają powstać nowoczesne obiekty. Ponadto trzy przystanki bez budynku dworca będą podlegać nowemu zagospodarowaniu terenu z małą architekturą. Chodzi o Andrzejówkę, Muszynę Zdrój i Powroźnik.

Termin składania ofert mija 12 kwietnia. O wyborze zadecydują cena (80%), doświadczenie projektanta branży architektonicznej (10%), a także gwarancja jakości opracowanej dokumentacji projektowej przez projektanta branży architektonicznej (10%).

Dokumentacja projektowa ma zostać wykonana w ciągu 36 tygodni od zawarcia umowy. Wykonawca będzie też sprawować nadzór autorski. Przewidywany termin rozpoczęcia robót budowlanych to II kwartał 2018 r., natomiast przewidywany okres realizacji robót budowlanych wynosi 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą robót budowlanych



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Dworzec w Żarowie pójdzie do remontu

Przestrzeń

Dworzec w Żarowie pójdzie do remontu

Witold Urbanowicz 03 marca 2017

Opóźnia się przebudowa Poznania Zachodniego

Przestrzeń

Opóźnia się przebudowa Poznania Zachodniego

Witold Urbanowicz 23 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS